Bam jongens, ik heb m gemaakt! De procureur varkensnek dinges pulled porc dikke rammerdiebam vleesch! 
Even in het kort:
Overigens heb ik geen kamado, maar een offset smoker. Ik startte vanochtend rond 7.30u met een volle bak houtskool in de starter, waarna ik de hele dag er af een toe een brok bij gooi. Verder stook ik op hout, in dit geval berken, met het eerste uur ook wat fruit hout (o.a. appel en peer).
Foto reportage:
Rub voorbereid, injectorgoedje gemaakt (dank NosKos)
En zo zetten we de spuit, hatseflatse
Jong geleerd is oud gedaan. Samen met oudste zoon(4) het nekje in de rub zetten
En dat is goed gelukt. Folie erover en de avond en nacht de koelkast in
Om 7.30u al buiten om de BBQ goed op temperatuur te krijgen. Doe doe ik met een starter vol houtskool en 1 of 2 blokken hout
Na heel wat uurtjes, houtskool en blokken berkenhout is het tijd om de nek even lekker in te smeren
De laatste twee uur in folie gewikkeld en bij 92 graden was het vlees lekker zacht. Na een uurtje wachten was dit het resultaat!
En oh ja; het was ongelooflijk lekker!

Even in het kort:
- 2,4kg procureur, vers van de slagert
- Vorige dag (middag) ge?njecteerd en gerubt (inspiratie o.a. NosKos, dank Dennis
)
- 7.30u de BBQ aan, ook goedemorgen
- De Q gemiddeld op denk ik 130 graden gehad
- Toch lichte paniek gehad toen de temperatuur bleef steken
:blush:
- 18.00u genieten van bizar lekkere pulled porc!
Overigens heb ik geen kamado, maar een offset smoker. Ik startte vanochtend rond 7.30u met een volle bak houtskool in de starter, waarna ik de hele dag er af een toe een brok bij gooi. Verder stook ik op hout, in dit geval berken, met het eerste uur ook wat fruit hout (o.a. appel en peer).
Foto reportage:

Rub voorbereid, injectorgoedje gemaakt (dank NosKos)

En zo zetten we de spuit, hatseflatse

Jong geleerd is oud gedaan. Samen met oudste zoon(4) het nekje in de rub zetten

En dat is goed gelukt. Folie erover en de avond en nacht de koelkast in

Om 7.30u al buiten om de BBQ goed op temperatuur te krijgen. Doe doe ik met een starter vol houtskool en 1 of 2 blokken hout

Na heel wat uurtjes, houtskool en blokken berkenhout is het tijd om de nek even lekker in te smeren

De laatste twee uur in folie gewikkeld en bij 92 graden was het vlees lekker zacht. Na een uurtje wachten was dit het resultaat!

En oh ja; het was ongelooflijk lekker!