BasBQ
Beef en Steak

Eerste keer Pulled Pork

 
 
 
 

tensefountain1

Kooltjesharker
Berichten
240
Zaterdag was het dan zover, de eerste keer pulled pork maken.

Vrijdagavond de voorbereiding een proqureur van 1,2kg bereiden volgens de noskos wedstrijd methode.
90d55da8f03329173c4fb01b20d6e7e9.jpg


De proqureur volgespoten met de injectiemix waarna deze ruim 1,3kg woog

Op zaterdagochtend om 9.00u ging de proqureur de bbq op samen met twee handjes kersenhout. Lekker rook opnemen.
74241c042edc9168c04db32493857582.jpg


De eerste paar uur steeg de temperatuur vrij snel. Ik was zelfs even bang dat hij veel te vroeg klaar ging zijn. Echter toen hij de 63 graden bereikte bleef ie hangen. Na 5 uur stond ie nog steeds op 64 graden en werd de proqureur ingesmeerd met de glaze.
760ba2ab4fee07ead0fc200592991738.jpg

3d39ffdc356b16177885fd7b02cf49dc.jpg


2 uur later had de PP een mooie bark gekregen.
c32d56df93171edf8c1f37cff6fa2810.jpg


Ingepakt in aluminiumfolie en vanaf 88 graden gaan prikken. Eigenlijk ging de thermometer er al direct eenvoudig in maar omdat ik hem nog net iets te vroeg klaar vondt nog 10min laten liggen.

Vervolgens uit de kamado gepakt, uitgepakt en... amper vocht uit het folie XD.
Dus maar weer ingepakt en een heel uur laten rusten. Ondertussen de eindsaus klaargemaakt met dus slechts een lepel vocht ofzo dus besloten een klontje roomboter aan de eindsaus toe te voegen.

Na het rusten en pullen de eindsaus gemengd met de PP en stiekem even geproeft tussendoor natuurlijk. Exht een hele lekkere varkenssmaak aan het vlees met een lekker korstje rondom.

De PP om 18.00u geserveerd aan mij en mijn vriendin op een broodje met zelfgemaakte coleslaw. We vonden het beide heerlijk smaken en zeker voor herhaling vatbaar.
Zeker een van de betere PP die ik tot nu toe gehad heb.
681fc2b096435d60597d7c99dcbc3696.jpg


91c82595d8f9c6319fb4ff45d3b67184.jpg

c9c05b010fe932cb6428a50d268039e2.jpg

ee1e8be1733eb1333f8a55cb382132e8.jpg


De proqureur was wat aan de kleine kant omdat toen ik vlees bestelde bij het slachthuis ik vergeten was proqureur mee te bestellen. Toen ik me vlees ging afhalen er maar om gevraagd en gelukkig konden ze het zo pakken, ik had echter geen gewicht aangegeven.
Volgende keer wanneer ik vlees bestel zal ik zeker een groter stuk bestellen of misschien wel meteen 2 stuks.

Helaas de PP vergeten te wegen toen ie klaar was dus nu wist ik nog niet wat het netto eindgewicht is geweest.


 
Lekker ziet er goed uit op naar de volgende keer en dan een groter stuk mee nemen  :)
 
Lekker hoor.
Volgende keer helemaal vol leggen dat rooster. Als je toch die lange run maakt....
En dan lekker meerdere porties invriezen voor later door de nasi, bami, bij friet, op een broodje, enzovoorts.
Heerlijk.

En natuurlijk gefeliciteerd met je knor
 
Lekker hoor, gratz met knorrie!
 
Je PP ziet er goed uit. Zal goed gesmaakt hebben. Blijft goed eten.
Gefeliciteerd met je knor.

Ridevi71 zei:
Volgende keer helemaal vol leggen dat rooster. Als je toch die lange run maakt....
+1
2 stukken van 2,5kg passen makkelijk naast elkaar. En geloof me. Het is zo weg
 
Lekker hoor, leuk verslag en idd de volgende keer ruim meer op dat rooster. Qua werk hetzelfde maar niets is handiger dat je dan zomaar een pak PP uit de vriezer kan pakken en vervolgens smullen maar.
 
Tom# zei:
Bedankt allen, op naar de koe  :D

Je P.P. zag er prima uit dus nu je eenmaal aan die 10 uur + gewend bent moet een brisket ook geen probleem meer zijn. ;)
Nog gefeliciteerd met je knor.
Zorg wel voor een mooi stuk vlees voor de brisket, van een Grain fet rund b.v. dat geeft de lekkerste brisket.


 
Ziet er goed uit gefeliciteerd met je stickertje

Verstuurd vanaf mijn LG-K420 met Tapatalk

 
Ziet er goed uit, krijg er trek van! Moet ik me ook maar eens aan gaan wagen, goede tips mbt invriezen.
 
Heerlijk, ziet er super uit. Dat zal wel gesmaakt hebben.
 
Hans zei:
Tom# zei:
Bedankt allen, op naar de koe  :D

Je P.P. zag er prima uit dus nu je eenmaal aan die 10 uur + gewend bent moet een brisket ook geen probleem meer zijn. ;)
Nog gefeliciteerd met je knor.
Zorg wel voor een mooi stuk vlees voor de brisket, van een Grain fet rund b.v. dat geeft de lekkerste brisket.

Lekker hoor PP!
En ik heb de koe-sticker ook op mijn todo staan, die wil ik binnenkort een keer gaan maken!
 
Terug
Bovenaan Onderaan