J
john.kielman
Gast
Zoals zovelen van jullie wilde ik altijd al een keer pulled pork maken, het kwam er alleen nooit van... Tot je dan een keer in een Duitse supermarkt loopt en daar varkensschouders in de aanbieding ziet. Direct een mooi stuk van 2,7KG meegenomen
Thuis aangekomen eerst maar eens ontdaan van z'n huidje
Ge?njecteerd met een mengsel van appelsap, water, azijn, een beetje rub en een scheutje bourbon.
Tot slot in de rub gezet
De volgende ochtend vroeg de BBQ klaar gemaakt met (een soort van) snake. De bloempot is ervoor zodat ik hoger kan stapelen. Het rookhout is een mix van beuken en eiken.
De schouder erop en gaan
Start temperatuur
Temperatuur verloop:
na 1 uur: 50? C
na 2 uur: 58? C
na 3 uur: 60? C
na 4 uur: 63? C
na 5 uur: 81? C
na 6 uur: 80? C
na 7 uur: 67? C
na 8 uur: 72? C
na 9 uur: 72? C
na 10 uur: 72? C
na 11 uur: 80? C
Eind temperatuur
Ik schrok wel een beetje van de enorme temperatuur daling (van 81? terug naar 67?) Ik had hier wel gelezen over een kleine daling maar nooit zo extreem. Uiteindelijk is het wel weer goed gekomen.
Ik heb helaas geen foto van toen het net van de BBQ afkwam maar wel van na het pullen
En natuurlijk van het uiteindelijke broodje
Het vlees had in eerste instantie wel een erg sterke rooksmaak maar in combinatie met de coleslaw en het broodje viel dit gelukkig mee. Het viel bij iedereen erg goed in de smaak (zelfs bij ons zoontje van anderhalf)
Wel doe ik er de volgende keer waarschijnlijk iets minder rookhout op.
Al met al een geslaagde poging. Er zit al een procureur van 2,5KG in de vriezer voor de volgende sessie :-D

Thuis aangekomen eerst maar eens ontdaan van z'n huidje

Ge?njecteerd met een mengsel van appelsap, water, azijn, een beetje rub en een scheutje bourbon.

Tot slot in de rub gezet

De volgende ochtend vroeg de BBQ klaar gemaakt met (een soort van) snake. De bloempot is ervoor zodat ik hoger kan stapelen. Het rookhout is een mix van beuken en eiken.

De schouder erop en gaan

Start temperatuur

Temperatuur verloop:
na 1 uur: 50? C
na 2 uur: 58? C
na 3 uur: 60? C
na 4 uur: 63? C
na 5 uur: 81? C
na 6 uur: 80? C
na 7 uur: 67? C
na 8 uur: 72? C
na 9 uur: 72? C
na 10 uur: 72? C
na 11 uur: 80? C
Eind temperatuur

Ik schrok wel een beetje van de enorme temperatuur daling (van 81? terug naar 67?) Ik had hier wel gelezen over een kleine daling maar nooit zo extreem. Uiteindelijk is het wel weer goed gekomen.
Ik heb helaas geen foto van toen het net van de BBQ afkwam maar wel van na het pullen

En natuurlijk van het uiteindelijke broodje

Het vlees had in eerste instantie wel een erg sterke rooksmaak maar in combinatie met de coleslaw en het broodje viel dit gelukkig mee. Het viel bij iedereen erg goed in de smaak (zelfs bij ons zoontje van anderhalf)
Wel doe ik er de volgende keer waarschijnlijk iets minder rookhout op.
Al met al een geslaagde poging. Er zit al een procureur van 2,5KG in de vriezer voor de volgende sessie :-D