BasBQ
Beef en Steak

Eerste keer pulled pork voor de knor

 
 

lowlander

Tondelzoeker
Berichten
7
Afgelopen maandag voor de eerste keer Pulled pork gemaakt op de Kamado.

Ik had al een tijdje een stuk Duroc procureur uit de aanbieding in de vriezer liggen en had eindelijk een dag de tijd voor een "lange" BBQ sessie. Begonnen met een laagje mosterd om de rub te laten plakken en daarna met Pigasus rub gekruid. Om half 10 op de BBQ met een paar blokjes kersen hout:

IMG_9941.jpeg


Na ongeveer 4,5 uur was de kerntemperatuur 72 graden Celsius en was het tijd om hem in te pakken;

IMG_9943.jpeg


De bark was ook aardig gezet al zeg ik het zelf :) Snel ingepakt en terug op de BBQ

IMG_9944.jpeg



IMG_9946.jpeg


Na ongeveer 6,5 uur was de kerntemperatuur 92 garden en kon de prik test uitgevoerd worden. Bij de eerste keer al alsof je in boter prikte dus kon de procureur eraf en even uitwasemen.

IMG_9950.jpeg


Na 15 min weer strak ingepakt voor het rusten en begon een van de langste uren die ik heb meegemaakt :p. Wat rook het lekker in huis! Na een uur kun het "pullen" eindelijk beginnen.

IMG_9951.jpeg



IMG_9952.jpeg



En een broodje bouwen:

IMG_9954.jpeg


Wat was dat ongelooflijk lekker! gelukkig genoeg gemaakt om de famille en collega's te laten proeven. Zeker voor herhaling vatbaar!

Dank voor het lezen :)

IMG_9945.jpeg


IMG_9951.jpeg
 
Dat ziet er smakelijk uit. Van harte gefeliciteerd met je

Verstuurd vanaf mijn KB2003 met Tapatalk
 
Lekker! Alleen jammer dat je altijd minder over hebt als het de Q af komt he!

Verstuurd vanaf mijn SM-S921B met Tapatalk
 
Jammie ... ziet er lekker uit. Gefeliciteerd met je 🐷
 
Die ziet er goed gelukt uit! 🥳👍
 
Ziet er goed uit. Heb zelf ook nog een stuk proceur liggen. Die zal vast ook in kleine stukjes op een broodje eindigen.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk
 
Uit het boekje gewoon! Je hebt de verleiding ook kunnen weerstaan om te wachten tot hij als als boter aanvoelde! Chapeau! En natuurlijk gefeliciteerd met je 🐷
 
Dat ziet er uit als een lekkere PP.
GEFELICITEERD met de knor. 🥳🥳🥳
 
Terug
Bovenaan Onderaan