BasBQ
Beef en Steak

Eerste keer pulled pork, topic #546 ;)

 

E-Hoog

Kooltjesharker
Berichten
100
Ik heb mij dan laatst ook voor het eerst eens gewaagd aan het maken van een pulled pork. De voorpret begon met het uitpakken van de doos van bbquality:

2016-07-28%2014.39.02.jpg


O.a. ribs, longhaas, gratis picanha (dit was in juli), pulled pork kroketten, gehakt, lamsrack en de boston butt van 4,5 kg.

Een paar dagen later was het tijd om de boston butt te trimmen en rubben:

2016-07-29%2016.17.04.jpg

2016-07-29%2016.22.30.jpg


Als rub heb ik Butt rub gebruikt van Bad Byron.

Toen kwam het dilemma, we hadden de avond voordat ik de pulled pork ging maken een bruiloft en ik had weinig zin om heel vroeg op te staan om de smoker aan te maken (word ik nu verbannen van het forum? ;) ). Nu had ik gelezen dat je er op een paar manieren voor kunt zorgen dat je butt sneller klaar is: iets hogere temperatuur in je smoker en uiteraard wrappen. Ik had de smoker gemiddeld op zo'n 130-135 graden die dag en heb rond de 74 graden de butt ingepakt in aluminiumfolie, er voor zorgend dat de alufolie strak om het vlees zit (dit had ik gelezen op amazingribs).

Ik was om 8u opgestaan om de smoker aan te steken en om 9u ging de butt er op. En weet je hoe laat hij klaar was? Om 15u... Aangezien het mijn eerste keer was, kende ik het verloop nog niet zo goed en had dus ook niet verwacht dat het zo snel klaar zou zijn. De eerste keer toen de fantast 88 graden aangaf, was hij ook nog niet klaar, want hij was nog stug op sommige plekken. Dus terug erop totdat overal de sateprikker goed doorheen ging. Maar hij was uiteindelijk na 6u echt goed gaar. Dus ingepakt in alufolie en een handdoek en om 18u gepulled. Dat ging geweldig makkelijk.

Anyway, nog wat fotos:

2016-07-30%2009.03.54.jpg

2016-07-30%2014.45.49.jpg

2016-07-30%2018.16.11.jpg


Het resultaat was echt heerlijk! Nog wat gemengt met rub en Noskos classic BBQ saus. Er had wat meer rooksmaak aan mogen zitten, maar dat was nog in de tijd dat ik problemen had om mijn smoker langer dan een uur te laten roken. Een aangezien hij zo snel gegaan is, is het ook geen wonder dat er minder rooksmaak aanzat. De volgende keer gewoon op 110 oid.

Na het eten nog veel pakjes kunnen invriezen en de hele maand heb ik er nog van kunnen genieten door af en toe een pakje op te warmen :). Sterker nog, het is weer bijna tijd voor een nieuwe...
 
Ziet er goed uit, gefeliciteerd met je Knorretje.
 
Mooie Run, lekker stuk vlees ook!
Gefeliciteerd met je Knor!
 
Lekker hoor
 
Terug
Bovenaan Onderaan