BasBQ
Beef en Steak

Eerste keer pulled pork - Recept van NosKos

 

Erik73

Tondelzoeker
Berichten
17
Verjaardags pulled pork voor de volgende dag van het recept van Noskos:

Bij de Sligro een stuk procureur gehaald van 2,5kg, de heb ik de avond van te voren geïnjecteerd met de injectie mix van het recept van Dennis.
Daarna de NosKos Pulled Pork rub er op gedaan, plastic er over en de koelkast in voor de volgende dag.

procureur.JPEG


injecteren.JPEG


procureur ochtend.jpg


De volgende ochtend om 06:00 ging het wekkertje om de BBQ op te starten en de procureur om te zetten in een pulled pork.
Waar ik achter kwam als het donker is dat ik niet genoeg licht in had om in de kamado te kunnen kijken en moest bijschijnen met met IPhone, wat niet handig als je alle twee je handen nodig hebt, dus hier moet ik nog wat op verzinnen.

ochtend.JPEG


BBQ opgestart, rookhout er op en de inkbird op aangesloten. Deze had ik nog nooit gebruikt maar ik ben onder de indruk van het gebruik en hoe hij werkt, de probe in de dome en in het vlees. de dome bleef mooi op 121. Je kunt gewoon weg lopen en remote de temp in de gaten houden, je hoeft gewoon minder vaak naar je BBQ toe en dat is wel relaxed. Alleen na 6 uur moest ik toch kolen bij vullen (had mijn basket toch voor 85% gevuld), hebben jullie dit ook dat er na een bepaalde tijd bijgevuld moet worden bij gevuld? Of hebben jullie tips hier voor?

inkbird.JPEG


Na 5 uur de glace er op en dan weer 2 uur op de BBQ:

5 uur.JPEG


glace.JPEG


Na 2 uur ingepakt in de aluminium folie en laten door garen naar 94 graden en af en toe prikken in het vlees of hij er soepeltjes in gaat, nadat deze klaar was het sap van het vlees veilig gesteld voor de saus. Ook de tip van twee lagen aluminium folie te gebruiken is geen overbodige luxe want de eerste laag zit best vast op je rooster.

8 uur.JPEG


Daarna nog een uurtje rusten in aluminium folie, de eind saus gemaakt en wat coleslaw.

klaar.JPEG


Je kon mooi de rook ringen en rode kleur zien van het roken, het vlees was lekker mals en de bark was lekker knapperig wat wel een extra bite gaf.

Ben door de hectiek vergeten een foto te maken van het vlees op een zacht wit bolletje, maar het was erg lekker en de schaal was in notime leeg. Wat ik zelf vond is dat ik het eigenlijk op het broodje zonder coleslaw lekkerder vond omdat deze best wel de smaak overheerst en wat minder goed de pulled pork proeft waar je toch uit eindelijk meer dan 8 uur mee bezig bent geweest.

Ik zal nog kijken of ik screenshotjes kan maken van de inkbird, ik weet niet of hij de data ergens bewaard.

Eindconclusie: best wel een klusje maar het eind resultaat mocht er zijn.
 
Laatst bewerkt:
Mooie PP, gefeliciteerd met je knor
 
Goed bezig, gefeliciteerd met je knor.
Voor het licht heb ik, en veel anderen hier een lampje bij de action gekocht. De brandtijd ligt misschien aan het soort houtskool dat je gebruikt. Ik heb zelf een KJC1, en met een volle mand red ik 12 uur. Dat is met een hardere soort uit Namibië, die blauwe doos van houtskool.nl.
 
Waar ik achter kwam als het donker is dat ik niet genoeg licht in had om in de kamado te kunnen kijken en moest bijschijnen met met IPhone, wat niet handig als je alle twee je handen nodig hebt, dus hier moet ik nog wat op verzinnen.
Ten eerste gefeliciteerd met je knorrie! Het blijft toch heerlijk PP, in moet het ook weer snel eens maken want de vriezer begint leeg te raken 🤗

Wat betreft het weinig licht in je Kamado.Bekijk dit draadje eens : https://www.bbqgenootschap.nl/threads/tip-bbq-lampje-van-action.35320/

Ik heb geen idee of ze nog te koop zijn bij de Action maar zowel doe je voordeel ermee 😀
 
Ik moet ook nooit bijvullen.
Zelfs met zachte houtskool doe ik makkelijk 12 uur. Heb zelf wel een XL kamado.
Wat het aan de rooster kleven betreft, je roosten even borstelen voor je uw vlees terug legt kan veel helpen 💡
 
Ik moet ook nooit bijvullen.
Zelfs met zachte houtskool doe ik makkelijk 12 uur. Heb zelf wel een XL kamado.
Wat het aan de rooster kleven betreft, je roosten even borstelen voor je uw vlees terug legt kan veel helpen 💡
Ik bedoelde eigenlijk deel 2 van de PP op de BBQ dat het sap van je vlees niet verloren gaat voor de eindsaus.
 
Lekker hoor, gefeliciteerd met je 🐷!
 
Ten eerste gefeliciteerd met je knorrie! Het blijft toch heerlijk PP, in moet het ook weer snel eens maken want de vriezer begint leeg te raken 🤗

Wat betreft het weinig licht in je Kamado.Bekijk dit draadje eens : https://www.bbqgenootschap.nl/threads/tip-bbq-lampje-van-action.35320/

Ik heb geen idee of ze nog te koop zijn bij de Action maar zowel doe je voordeel ermee 😀
Lampjes lagen er vorige week nog.:) Al is het na die post wel heel hard gegaan met de verkoop ervan. :LOL:
 
Ziet er goed uit !!! Gefeliciteerd met je 🐷
 
Van harte met je 🐖!! Ik doe mn vleesje altijd in een gastronorm bak. Folie erover en er blijft niks kleven aan het rooster.. Stiekem afgekeken van @NasQ. Werkt als een malle!!
 
  • Leuk
Waarderingen: NasQ
Wat een mooi verslag, Pulled pork is zeker een klusje, maar met de controller scheelt het al een hoop werk.
nadeel van pulled pork is wel dat als mensen het eenmaal geproefd hebben, je het zeker vaker moet gaan maken!
 
Terug
Bovenaan Onderaan