BasBQ
Beef en Steak

Eerste keer PP

 
 
 

Foxtrot86

Stoker
Berichten
377
Vandaag op deze sub-artische dag dacht ik dat het een goed idee was om mijn eerste poging Pulled Pork te maken.

Na de eerste voorbereidingen gisteravond laat al te hebben gedaan stak ik vanmorgen rond half 8 de brikettenstarter aan.  De Q schommelt nu tussen de 124 en 125 graden.

Het idee is om de wedstrijd Pulled Pork van Noskos te maken.

Hieronder de eerste foto's:















Update 1.

Na ruim 3,5 uur, toch al snel 1,5 uur eerder als op de Noskos tijdlijn heeft mijn procureur een kern temperatuur van 74 graden bereikt. Op zich niet vreemd aangezien er in het recept van 2,5 a 3 kg procureur wordt uitgegaan. Al had ik de tijdswinst kleiner geschat.

Hieronder de foto's van de glaze en het vlees in de huidige staat.









De Q is trouwens heerlijk stabiel qua temperaturen, ik had meer uitdaging verwacht tot nu toe.

Update 2.

Uiteraard moest ik de boel jinxen. Net nadat ik schreef dat alles stabiel bleef besloot de zon volle bak te knallen hier en schoot de temperatuur omhoog haha.

Wel ontdekt dat de asbak niet meer super goed sluit en duidelijk een bron van valse lucht is. Voor de volgende sessie even aanpassen.

Het vlees voor het in de folie ging:





Update 3.

Ook het laatste deel ging sneller dan ik verwacht had, maar ja we liepen al voor op schema. De procureur ligt nog even te rusten en ik ga zo de eindsaus maken.









De staat van de briketten:




Eind update!:

Er restte weinig meer als het pullen, mengen en de beloning van het werk, het eten.













Ik zal morgen de kolen eens sorteren en kijken wat het verbruik was. Het was voor mij de eerste sessie met Terlanco. Het beviel mij prima.

Het smaakte nog beter dat het er uit zag.

 
Lekker! Veel plezier met de run en laat even weten hoe laat we aan kunnen schuiven

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

 
Wedstrijd P.P. van Noskos is een prima idee, succes vandaag.
 
Gaat lekker zo ;)
 
Goed bezig, ik zal die van mij ook even insmeren ;).
 
lekker hoor. mooi stukje vlees.Jij gaat spijt krijgen (dat je niet meer heb gemaakt  :D  )
Succes!!!
 
De eerste zal je altijd bij blijven, de zenuwen gieren door je keel, gaat het wel goed komen. Althans zo was het bij mij en dat is alweer zo'n 7 jaar geleden ;)
Ziet er erg goed uit, dat wordt genieten...........
 
Het ziet er al verdomd lekker uit. Bedankt voor de bemoedigende woorden. En ja Ewald, ik zit idd veel te vaak te kijken of alles temperatuur technisch nog een beetje klopt hahaha
.

Ewald zei:
De eerste zal je altijd bij blijven, de zenuwen gieren door je keel, gaat het wel goed komen. Althans zo was het bij mij en dat is alweer zo'n 7 jaar geleden ;)
Ziet er erg goed uit, dat wordt genieten...........

Update 2: zie boven.
 
Leuk om te volgen en zie dat je al lekker bezig bent. Ben benieuwd maar het eindresultaat

Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk

 
Lekker!
Goed bezig.
 
Heerlijk. En volgende keer gaat het al een stuk rustiger. Gewoon vertrouwen hebben in je smoker en kolen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

 
Pulled porc is altijd lekker
 
Ziet er goed uit. Als je iemand nodig hebt om te komen proeven hou ik mij wel aanbevolen  :p
 
De laatste update liet wat langer op zich wachten. Zoals jullie begrijpen moet er tussendoor ook gegeten worden.

Het was heerlijk en de volgende keer ga ik zeker meer maken. Een hoger gewicht of misschien 2 van deze jongens.

Ook mijn dochter heeft heerlijk lopen smikkelen en mede daardoor hebben we nog net een mooie hoeveelheid voor de lunch morgen.

Owja, voor ik het vergeet. Update in de openingspost!
 
Prima run mooi in beeld gebracht met een h??l mooi resultaat, het ziet er heerlijk uit.
Eet smakelijk en alvast gefeliciteerd met je knorretje.
 
Gefeliciteerd met je Knorretje, het ziet er heerlijk uit.
 
Dank jullie allemaal.

Uit nieuwsgierigheid de rest briketten geschud en gewogen. Hier bleef circa 1,4kg bruikbare briketten over.

Aangezien ik lekker grof te werk ben gegaan zijn er natuurlijk ook wat stukjes verloren gegaan. Ik schat die hoeveelheid op ongeveer 600 gram.

Hiernaast nog wat as, maar dat viel heel erg mee.

Dus ongeveer 8kg briketten verbruikt op een brandtijd van ongeveer 10 uur (tussen ontsteken middels de gestarte kolen en tijd die nodig is om te doven.

Ik weet niet of dit goed of slecht is, maar ik ben tevreden. Zeker na dat drama met die THM briketten die het nog niet de helft van de tijd volhielden en zeker 4 a 5 x zoveel as achterlieten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan