BasBQ
Beef en Steak

Eerste keer PP op de OTS47 + HM4

Zit de punt van je thermometer wel in het midden?
Hij ziet er prima uit, dat donkere hoort zo
 
De bark is wel erg hard geworden, hoort dat? Na een kleine 5 uur had ik al een kern temp van 88 graden en zag het er zo uit
IMG_5018_zpsb07d06d4.jpg


dus het vlees van de bbq gehaald en ingepakt, zo kwam het uit de folie
IMG_5019_zps2d50de63.jpg


Na het uit elkaar trekken is dit het resultaat
IMG_5020_zps266a8ea1.jpg


Sommige stukken van de bark zijn wel erg hard en hier en daar was het vlees iets droger. Maar het smaakt prima, helaas moet ik nog tot zondag wachten voordat het opgediend kan worden. Ben benieuwd hoe veel erc dan nog over is  ::)
 
Mooi resultaat en gefeliciteerd met je knorretje
 
Mooi resultaat. Helaas deed de link het niet, wat aan mijn proxy gelegen kan hebben op het werk. Gisteravond door het forum onderhoud ook niet gekeken, maar Je plaatje laat een keurig gecontrolleerde sessie zien. Water volledig weggelaten?
 
structor zei:
Mooi resultaat. Helaas deed de link het niet, wat aan mijn proxy gelegen kan hebben op het werk. Gisteravond door het forum onderhoud ook niet gekeken, maar Je plaatje laat een keurig gecontrolleerde sessie zien. Water volledig weggelaten?

Gisteravond was ik al klaar en de HM uit :). Ja ik heb het nu zonder water gedaan. Zag nog steeds wel een klein beetje het effect dat de temp iets daalt als de fan aan gaat maar veel minder en de overshoot erna was ook veel minder.
 
Tja dat klinkt logisch des te minder warmte opgenomen worden door het totale systeem, des te sneller de fan zijn werk kan doen, dus des te minder hij ook de tijd heeft om warme lucht uit je vent-hole te blazen. Je overshoot is dan ook te verklaren, want je stookt dan niet te veel kolen op...

Kortom mooi dat het weglaten van het water het gewenste effect had!
 
Terug
Bovenaan Onderaan