BasBQ
Beef en Steak

eerste keer pizza

 
 

brownier

Kooltjesharker
Berichten
175
Had in de verloting van bbq-nl.com (Noskos) een Cadac pizzasteen gewonnen. Tot nu toe niet de gelegenheid gehad om te proberen. Vanavond moest het er maar van komen. Deeg was een prefab deeg (volgende keer ga ik het deeg ook zelf maken). Belegd met prosciutto, pepersalami, champignons, uien, tomatensaus basilicum en kaas. Weber op 220 graden, duurde ongeveer tien mnuten maar toen zag de pizza er prima uit.
Bodem heerlijk krokant, vulling goed warm en gegaard. Volgende keer basilicum er pas op als pizza klaar is.
Gaan we zeker vaker doen!

Bodem met tomatensaus


Op de Weber


Eindresultaat
 
Het ziet er geslaagd uit, ik vraag me alleen af, op de laatste foto staat je steen op een houdertje of zo? Waarom is dat? Haalde je tussendoor de steen van je Q af? Ik ben confuus....
 
Lekker Pizza, bewaar deze foto's maar, zo schoon wordt je steen nooit meer  ;D ;D
 
Dominique,  de houder hoort bij deze steen. Voordeel is dat als de pizza klaar is je de steen makkelijk van de bbq af kan halen en je geen lege steen boven een hete Q laat liggen. Beviel me wel.
Boldeagle, denk dat je gelijk hebt maar na deze eerste keer is de steen nog behoorlijk schoon.
 
Hier ook liefhebbers van een goede pizza!! Heerlijk!! :p
 
Terug
Bovenaan Onderaan