Beef en Steak

Eerste keer pizza

Erki

Kooltjesharker
Het stond al langer op mijn lijstje om eens te maken; pizza. Gisteren is het er dan eindelijk van gekomen en het smaakt (hoe kan het ook anders) naar meer. Ik ben zeer te spreken over het kant en klaren deeg van Van Lemmen (mag ik dat hier zeggen? Geen reclame) maar ik blijf een kluns met deeg dus vandaar de niet zo ronde vormen. Practice makes perfect. Ik lette even niet op en toen schoot de temperatuur ver door boven de 400 graden C; weet niet of m’n vilt daar zo blij mee was. Tussen de heat deflector en de pizzasteen had ik koperen kapjes (bouwmarkt) gezet en dat werkte prima.

C33B1EFA-67C8-40AE-8187-FAA9A8BE7BC4.jpeg

IMG_0701.jpeg

IMG_0702.jpeg

IMG_0705.jpeg

IMG_0707.jpeg

IMG_0710.jpeg

IMG_0714.jpeg

Ziet er goed uit zeker voor een eerste keer.

Als ik een tip mag geven zou ik wel de steen warmer laten worden uitgaande dat de temperatuur op de kernthermometer de temperatuur was dat de pizza erop ging.

240 graden kun je ook in de thuisoven. Voordeel van de kamado is dat je makkelijk 300 of 350 graden per kunnen halen.

Dank voor de tips! Daar ga ik een volgende keer mee aan de slag. Voor een eerste keer niet slecht bevallen. De volgende keer maak ik het deeg denk ik zelf.

Terug
Bovenaan Onderaan