BasBQ
Beef en Steak

Eerste keer pizza.

 
 
 

Jantjes91

Stoker
Berichten
459
Al enige tijd ben ik in het bezit van een pizzasteen, deze is al wel eens gebruikt om bijvoorbeeld croissantjes te bakken, maar een pizza heeft er nog nooit op gelegen, tot vandaag! Voor het gemak heb ik de kant en klare pizzadeeg gebruikt van ene tante Fanny. We wilden eerst is kijken of het bakken een beetje lukt zonder zwarte bodem, en of De pizza’s in de smaak zouden vallen. Vandaar de makkelijke weg om voor kant en klare pizza te kiezen. Op youtube heb ik vorig jaar een video gezien op Ralph’s BBQ Tube waarin hij een pizza maakte, deze heb ik onthouden. Ik heb dat recept op het deeg na aangehouden. Hieronder een paar plaatjes, en ohja! De volgende keer wordt het toch zelf deeg maken😅

IMG_6834.jpeg


IMG_6835.jpeg


IMG_6836.jpeg


IMG_6839.jpeg

IMG_6840.jpeg


19a1c2cc-44b5-4925-8c50-8d20b826a397.jpeg
 
Ziet er heerlijk uit. Hoe heet was de bbq?
De dome temperatuur had ik nu op 200°C en de pizzasteen direct boven het vuur op het rooster. Het duurde ongeveer 5 minuten per pizza om het deeg gaar te krijgen.
 
Altijd leuk pizza bakken! Tip voor de volgende keer: als je kant en klaar deeg gebruikt trek dan na 2 minuten als het gaat het bakpapier er onderuit. De werking van je pizzasteen is dat deze vocht uit je deeg kan opnemen voor een krokantere bodem. Je bakpapier werkt dit juist tegen doordat deze amper vocht door laat.

Maar als je de volgende keer zelf deeg gaat maken merk je pas hoe makkelijk dat eigenlijk is en hoeveel lekkerder dat ook is!
 
Altijd leuk pizza bakken! Tip voor de volgende keer: als je kant en klaar deeg gebruikt trek dan na 2 minuten als het gaat het bakpapier er onderuit. De werking van je pizzasteen is dat deze vocht uit je deeg kan opnemen voor een krokantere bodem. Je bakpapier werkt dit juist tegen doordat deze amper vocht door laat.

Maar als je de volgende keer zelf deeg gaat maken merk je pas hoe makkelijk dat eigenlijk is en hoeveel lekkerder dat ook is!
Ja nu je het zegt, klinkt inderdaad logisch. Bedankt voor de tip! Mocht het nodig zijn dan zal ik dat zeker proberen.
 
Dat ziet er uit als een prima pizza.

Volgende keer inderdaad zelf deeg maken en je wil nooit anders meer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan