BasBQ
Beef en Steak

Eerste keer pizza zonder geplak.

Leggen jullie de pizza steen direct boven de kolen? Of gaat er een plate setter tussen?
 
Ramsteen zei:
Leggen jullie de pizza steen direct boven de kolen? Of gaat er een plate setter tussen?

Platesetter en dan de grill en daarop de pizzasteen, op mijn MiniMax doe ik ipv de grill 3 flinke proppen alufolie er tussen om zo wat meer afstand tussen de steen en de platesetter te cre?ren.
 
Je kan het beste de kolen in een halve maan leggen toch? Om de steen heen als het ware, correct me if I'm wrong!
 
JaapAap zei:
Rolaanndd zei:
Je kan het beste de kolen in een halve maan leggen toch? Om de steen heen als het ware, correct me if I'm wrong!

Ja dat kan bij een Weber maar op een kamado niet. In een kamado is dit niet zo in te delen en ook niet nodig.

Sorry voor mijn egoisme op de vroege morgen, bedoelde idd op een weber :p
 
Bedankt voor de antwoorden. Pizza is iets wat nog op mijn to do lijst staat. Zag dat er bij de xenos een steen in de aanbieding was. Morgen maar snel halen. De eerste steen is vorig jaar in stukken gebroken. Deze had ik op de weber direct op het rooster boven de kolen liggen. Volgende poging gebeurt op de Primo.
Excuus voor het kapen van het topic..!
 
Ramsteen zei:
Bedankt voor de antwoorden. Pizza is iets wat nog op mijn to do lijst staat. Zag dat er bij de xenos een steen in de aanbieding was. Morgen maar snel halen. De eerste steen is vorig jaar in stukken gebroken. Deze had ik op de weber direct op het rooster boven de kolen liggen. Volgende poging gebeurt op de Primo.
Excuus voor het kapen van het topic..!

In mijn Primo leg ik de pizzasteen altijd direct. Dus houtskool, grillrooster en dan de pizzasteen.
Pizzasteen is inmiddels al 4 jaar oud en wordt ook regelmatig gebruikt hier.
Betreffende steen is mijn eerste steen. :-/
 
Terug
Bovenaan Onderaan