BasBQ
Beef en Steak

Eerste keer pizza van de bbq

H

Hans89

Gast
Afgelopen week met een leuke korting een pizzasteen van Weber gekocht.
5707431025644__b.jpg

Die moet natuurlijk uitgeprobeerd worden. Vandaag van Koopmans een pakje Pizzamix compleet gekocht en druk aan de slag. Ik wilde graag met salami en vrouwlief met gehakt, dus is het een half om half geworden :) Pizza maken was niet heel moeilijk, maar om hem heel vanaf die plaat op de steen te krijgen  ~X( Had zowel de bakplaat als steen vol gestrooid met bloem, maar toch bleef hij plakken. Ik had de briketten met behulp van kolenbakjes aan de voor en achter kant van de steen staan en dat ging naar mijn idee prima. Na een kleine 30 minuten zag de pizza er gaar uit en heb ik hem eraf gehaald. Resultaat was erg lekker, smaak is heel anders als een gewone pizza, er gaan meer pizza's volgen ;)
qNw9SW.jpg

lpixGn.jpg

V7QLZE.jpg

6VDXsk.jpg

qzK5vl.jpg

rxsPoe.jpg
 
Pizza; altijd +1
 
Zelf gemaakte pizza is altijd leuk. 30 minuten op de plaat is wel lang trouwens. Kijken of je hem volgende keer nog heter kan krijgen. En als je griesmeel op de plaat doet ipv bloem dan verbrand dat niet bij hogere temp.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Ik bak hem vaak in twee etappes. Beginnend met de pizza op de plaat van de steen en zodra die wat droger is van de plaat af, op de steen zelf.
 
Dank voor de tips, ga komende tijd eens lekker met de steen experimenteren  ;)
 
Wij gebruiken altijd maismeel op de plek waar we de pizza make, ook dan blijft hij niet plakken en glijd zo op de steen en eraf.
 
of valsspelen en gewoon bakpapier gebruiken om hem van de tafel naar je steen te krijgen en terug op je bord :)
 
Daar valt weinig aan uit te leggen, men neme bakpapier, legt daar de pizza op voordat hij belegd gaat worden, belegd de pizza en vervolgens doe je de pizza met bakpapier en al op de ovensteen leggen. Als hij klaar is haal je hem er vanaf door gewoon aan het bakpapier te trekken... :)
 
Verbrand het papier dan niet wat uitsteekt of maakt dit niet uit?
 
swokey+1. maismeel op een houten schep daar de pizza opleggen en opmaken.  dan schuif je hem zo op de steen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan