BasBQ
Beef en Steak

Eerste keer pizza uit de bastard

 
 

Gido.V

Vuurmaker
Berichten
74
Voor mijn verjaardag een mooie pizzasteen + schep gekregen dus deze moest uitgeprobeerd worden!

De deegbollen heb ik gehaald uit de vriezer bij Basbq in Uden. Het was even kijken hoe ver je ze moest uitduwen voor een goede bodem en niet te dikke randen maar uiteindelijk waren ze naar mijn mening perfect. Ik heb de bastard indirect met pizzasteen een half uurtje op 300 graden laten staan alvorens te gaan bakken.

Met de pizzaschep de pizza op de steen laten glijden, minuutje of 7 laten liggen en daarna een heerlijke pizza!

Erg leuk om te doen en de veelzijdigheid van de bastard te benutten!
1fe1ae25cf664c79116582107804a746.jpg

a6705ac05a3bd6c130f9383f8e150a35.jpg

5af2fc5ad1a9d298f281491e8fcd587a.jpg



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Lekker hoor GidošŸ˜‹

Tijd dat ik zelf weer eens aan de slag ga met pizzaā€™s van de Bbq das namelijk al weer een tijdje geleden.
 
Even wachten... even wachten nog...
 
Ziet er lekker uit!!!

Bij de Hanos hebben ze ook goede kant en klare deegbollen en goed betaalbaar!

Laat je tijdens het pizza bakken bij je Bastard de topvent/margrietschijf er op zitten (draaiende gedeelte)?

Ik laat deze er bij pizza maken vaak af want dan kom je makkelijker/sneller naar 300-350 graden met de plates in de Bastard, zodra deze temperatuur is bereikt zet ik de topvent er weer op en blijft hij constant op temperatuur.
 
Bij de Hanos hebben ze ook goede kant en klare deegbollen en goed betaalbaar!

Laat je tijdens het pizza bakken bij je Bastard de topvent/margrietschijf er op zitten (draaiende gedeelte)?

Ik laat deze er bij pizza maken vaak af want dan kom je makkelijker/sneller naar 300-350 graden met de plates in de Bastard, zodra deze temperatuur is bereikt zet ik de topvent er weer op en blijft hij constant op temperatuur.

Bedankt voor de tip!

Ik haal de topvent er idd af tot de 300 graden en dan zet ik hem erop. Soms haal ik m er even af om daar voorzichtig doorheen te kijken of de garing goed gaat. Daardoor kan ik de deksel dicht houden waardoor de temperatuur stabieler blijft!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan