BasBQ
Beef en Steak

Eerste keer pizza met de gpr1

 
 

lollie-be

Kooltjesharker
Berichten
110
We hebben al 2 keer pizza gemaakt op de weber. Zonder een pizzaring.
Dat lukte, geen probleem. Alleen dat duurde een eeuwigheid voor die klaar waren.
15 a 17 min per pizza is een beetje teveel van het goede.
Dus dan maar een pizzaring aangeschaft.
Wat een verschil zeg  :D :D :D
Hier de pics:

Steen voorverwarmen:


Temperatuur is goed


Enkele pizza's






Nog wat deeg over, ons kleinste heeft die dan maar versiert


Pizza's in enkele min klaar.
Wat een verbetering. Dit is zijn geld waard!!!

Er is nog 1 ding waar ik in sukkel.
We maken de pizza's op bakpapier, knippen het papier wat bij en leggen die op de steen.
De steen is bestrooid met ma?smeel.
Na een minuutje wil ik het papier er van onder halen, maar ik knoei daar mee.
Hebben jullie nog een tip?

 
Mooi, die vlammende letters!
Als je het bakpapier net zo groot knipt als de pizza, zal dit toch niet verbranden? (denk ik...?) Ik zou het de volgende keer iig proberen.

Maar bij zo'n mooie pizza-oven is het natuurlijk wel mooier (en veiliger, met deze temperaturen en de kleine opening) om de pizza's met een offici?le pizza-schep op de steen de schuiven!
 
ik doe altijd griesmeel op de plank als ik ze maak glijen ze zo op je steen en heb je geen papier nodig.
 
Ik heb de weber schep. Hmm dus als ik ma?smeel op de schep doe en daar mijn pizza op maak moet het lukken? Ok super de volgende keer proberen
 
lollie-be zei:
Ik heb de weber schep. Hmm dus als ik ma?smeel op de schep doe en daar mijn pizza op maak moet het lukken? Ok super de volgende keer proberen
Dat gaat zeker lukken. Niet te lang vtv op de schep leggen anders plakt-ie alsnog vast, en is alleen een Calzone nog mogelijk.... :p (sprak hij uit ervaring)
 
wow, die ring ziet er mooi uit zeg! Thermometer maakt hem ook erg compleet!
Op de BGE laat ik de pizza's gewoon direct op de steen glijden.
Als het goed is bevat je pizzabodem zelf al genoeg meel van het kneden en uitrollen/duwen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan