BasBQ
Beef en Steak

Eerste keer MOINKballs

 
 

elvisron

Kooltjesharker
Berichten
213
Na al verschillende keren berichten over MOINKballs te hebben gelezen wilde ik ze ook zelf wel eens maken.
Recept opgezocht en alles in huis gehaald.
Begonnen met het maken van de basisrub van Noskos

DSC01995_zpsnwcdocfl.jpg
[/URL]

Hierna de ingredienten volgens het recept van Noskos voor de ballen, bij elkaar in de kom gedaan en gemengd

DSC01999_zpsemhqpzfs.jpg
[/URL]

Bij het maken van de ballen bleek dat er eigenlijk te weinig spek was  :-/  en besloten  om de ballen iets groter te maken en van het restje nog maar een hamburger gemaakt  :D

DSC02001_zps8ct4msim.jpg
[/URL]

Nog even terug in de koelkast gezet omdat het nog tevroeg was om ze al op de Q te leggen.
ondertussen nog wat kippendijen in de marinade van soyasaus, rijstaijn, knoflook, gember, bruine suiker, wat honing en beetje hoisinsaus.
De Q voorverwarmd tot 110 C en de ballen  en de kip er opgelegd

DSC02007_zpsv0ywydxd.jpg
[/URL]

DSC02009_zpsvkgkgsaf.jpg
[/URL]

Op den duur de  de BBQsaus er op gedaan en er nog een half uurtje lekker laten liggen. de kippen waren klaar dus die eerst maar verorbert die waren heerlijk, al miste ik ergens wat in de smaak alleen kan ik niet aangeven wat.
Uiteindelijk waren ook de Moinkballs zover en was het spannende moment van de eerste keer proeven aangebroken.

DSC02011_zpsp4o0rdyb.jpg
[/URL]

DSC02015_zpsf51bamd7.jpg
[/URL]

Over het eindresultaat waren we het allemaal eens.
Deze Moinkballs worden vaker gemaakt, ze smaakten verukkelijk.


 
Iets groter of niet, ik zou best in zo'n glimmende bal willen bijten!! :D
 
jij hebt lekkere ballen
 
Heerlijke ballen hoor!
 
Ook mooie foto's!
 
goeie ballen man!
 
ja dat ziet er zeer smakelijk uit hoor, ik ga t recept ook eens proberen, goede foto's! ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan