BasBQ
Beef en Steak

Eerste keer L&S; beenham

etienne_91

Tondelzoeker
Berichten
15
Vorige week mijn eerste probeersel met l&s. Een "ordinair" beenhammetje van de supermarkt. Helaas was het maandag en de slager dicht. Dus dan breekt nood wet, toch?

Hammetje afgespoeld en gedroogd, ingesneden en vervolgens ingesmeerd met een eigen gemaakte honing-mosterddressing.

M'n Weber 47 compact (jaja, zo'n eenvoudig modelletje) voorzien van 1 kant met briketten. Vervolgens de ham op het koele gedeelte en wat Beech snippers op de kolen voor de rooksmaak.

Kernemperatuur liep wel weg snel op, maar dat kwam omdat ik iets teveel briketten had gebruikt. Na zo'n 1,5u had de ham een kern van ruim 60gr en was het tijd om te rusten onder de folie.

Reacties van de eters waren goed, toch voor mezelf denk ik dat ik nog veel moet en vooral kan leren en verbeteren.


Het slachtoffer van de dag.


De zelfgemaakte dressing.


Het resultaat
 
Lust ik wel
 
dat vind ik ook zeker geen straf
 
Ziet er goed uit!
 
etienne_91 zei:
Een "ordinair" beenhammetje van de supermarkt.

jaja, zo'n eenvoudig modelletje)

iets teveel briketten had gebruikt.

toch voor mezelf denk ik dat ik nog veel moet en vooral kan leren en verbeteren.

waarom ordinair  ?: als je snel wil en geen tijd hebt is dr is toch niks mis met een hammetje van de super.
heb je wel 6 dagen de tijd tja dan ga je voor de echte eigengemaakte  ham en dat is een heel ander verhaal en valt pp bij in t niks.
en wat is dr mis met jouw eenvoudig bbqtje,,wie t kleine niet eert  is de rest niet weerd.

en zeker valt dr veel te leren,doen wij ook nog steeds

k zou m niet meer insnijden want daar wordt de ham alleen maar droger van.
verder leuke bijdrage en lekker stukkie ham
 
AV zei:
waarom ordinair  ?: als je snel wil en geen tijd hebt is dr is toch niks mis met een hammetje van de super.
heb je wel 6 dagen de tijd tja dan ga je voor de echte eigengemaakte  ham en dat is een heel ander verhaal en valt pp bij in t niks.
en wat is dr mis met jouw eenvoudig bbqtje,,wie t kleine niet eert  is de rest niet weerd.

en zeker valt dr veel te leren,doen wij ook nog steeds

k zou m niet meer insnijden want daar wordt de ham alleen maar droger van.
verder leuke bijdrage en lekker stukkie ham

Ordinair gebruik ik graag als term voor iets dat "standaard" is, so no hard feelings.

V.w.b. m'n eenvoudig modelletje opmerking; ik ben nogal een jaloers type, en in eerste instantie ontzettend blij met m'n 47comp. tot ik hier al die prachtige smokers etc voorbij zag komen. Maar mezelf voorgenomen eerst met deze wat ervaring op te doen en dan een 57 met alles erop en eraan te kopen ;)


Fijn dat je het varkentje kunt waarderen. Ga snel nog eens proberen zoals je zegt zonder in te snijden. Misschien wat dressing injecteren?
 
Terug
Bovenaan Onderaan