BasBQ
Beef en Steak

Eerste keer kipvleugels van de rotisserie

 
 
 
 

Pascal

Gemarineerd
Berichten
1.843
Ik had al vaker kipvleugeltjes gegeten van de Q. Altijd heerlijk. Maar omdat ik een paar weken geleden van mijn dochters een spit mandje kreeg toch besloten om ze eens in het mandje te maken.

Veel recepten bekeken, maar gekozen om ze volgens een tip van een youtube filmpje alleen met olijfolie in te smeren en dan in de basket. Volgens dit 'recept' verlies je veel van de rub door het draaien in de basket en ook in verband met het schoonmaken van de basket. Heb ik een hekel aan 😉.

Nadat de vleugeltjes een tijdje direct boven de kooltjes hadden gevlogen er af gehaald. Dan is het snel werken. Gelijk over gooien in een grote kom en de rub eroverheen strooien. Ze zijn dan nog plakkerig omdat ze net van het vuur komen. Als je te lang wacht dan verdwijnt dat en plakt de rub niet meer.

Gekozen voor een eigengemaakte rub die ik nog had liggen. Beetje Mediterraans.

Het eind oordeel. De kinderen noemden het 'heilig'. Ik vond het de lekkerste winds die ik ooit gehad heb. Een heel krokant velletje, niet vet en heerlijk mals van binnen. Dit ga ik zeker nog vaker maken!

20210604_204449.jpg
20210604_205319.jpg
20210604_210056.jpg


P.s. door het vooraf insmeren van het mandje met olie was deze na een beetje weken zeer makkelijk schoon te krijgen.
 
Laatst bewerkt:
Oeh, ziet er goed uit! Staat ook al even op mijn lijstje, maar ik heb er nog geen goede gelegenheid voor gehad. Hoeveel zit er in het mandje, een kilo/8stuks ofzo?
 
stuk of 8 ja. Heb niet naar het gewicht gekeken. Ging makkelijk. Kon wel meer in.
 
Ik zit ook al een poos te twijfelen om zo'n mandje te kopen. Dit soort creaties doen me over de streep trekken ;)
Heb je de kipvleugeltjes nog vooraf in een natte pekel gedaan of gewoon zo direct uit de verpakking met olie insmeren en de mand in?
 
Chicken wings. Maak me gek.
Top maaltijd, friet en kip
 
Heerlijk, dat moet ik ook eens proberen
 
Heerlijk. Goede tip om de rub er achteraf op te doen.

Zelf 1 keerl de mand gebruikt maar het schoonmaken was inderdaad een dingetje.

Hoelang heb je ze laten ronddraaien en bij welke temperatuur?
 
Ik zit ook al een poos te twijfelen om zo'n mandje te kopen. Dit soort creaties doen me over de streep trekken ;)
Heb je de kipvleugeltjes nog vooraf in een natte pekel gedaan of gewoon zo direct uit de verpakking met olie insmeren en de mand in?
Echt gelijk uit de verpakking. Niets geks mee gedaan.
 
Heerlijk. Goede tip om de rub er achteraf op te doen.

Zelf 1 keerl de mand gebruikt maar het schoonmaken was inderdaad een dingetje.

Hoelang heb je ze laten ronddraaien en bij welke temperatuur?
Volgens mij wel 1,5 uur in totaal. Heb niet echt op de tijd gelet. graad of 190 a 200
 
Lekker. Leuk in zon tumbler mandje.
Schuif er maar eentje door.
 
Ziet er prima uit. Ik moet nog wachten op mijn rotisserie. Hoop niet lang meer. Dan gaan we ook dit soort dingen uitproberen.
 
Dat is lekker uitgekookt om zo’n cadeautje te geven 😉👍🏻
 
Ziet er smakelijk uit! Het mandje gaat op mn lijstje hoor! Rotisireurs Go!

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk
 
Eventjes het Word-document met mijn verlanglijstje naar boven gehaald, net toegevoegd: spit mandje.
Die vleugeltjes zien er heerlijk uit en bedankt om de tip te delen om ze pas nadien te bestrooien met rub.
 
Terug
Bovenaan Onderaan