BasBQ
Beef en Steak

Eerste keer kalfsribeye

 
 

GruttePier

Tondelzoeker
Berichten
23
Van de week ben ik bij de Sligro tegen een mooi stuk kalfsribeye aangelopen van 1,5kg die ik niet kon laten liggen.

Kalfsribeye was een nieuw stuk vlees voor mij, dus ik was erg benieuwd naar de malsheid.

Voordat hij op de bbq ging heb ik hem rondom bestrooid met zout en zwarte peper. Vervolgens aan de bovenzijde om de twee centimeter ingesneden en de snedes voorzien van kruidenboter.

14625cd866d12b0db2a472457f376beb.jpg


De bbq had ik opgestookt naar zo’n 140-150 graden, om het het stuk vlees indirect naar de 52 graden te brengen.

Al met al niet al te spannende ingrediënten, maar dat maakte het vlees niet minder smakelijk. Het was een heerlijk mals stukje vlees, al zeg ik het zelf!

77f6668c66c3e4c85a82283872aab795.jpg


d19c135687f0e594a44a8efc3ebf8c32.jpg



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Zo'n mooi stuk vlees vedient alleen PEZO, al zou dat in mijn geval wel het Koninklijke PEZO Duo zijn.
Fleur de Sel en Lampong zwarte Peper. (Lampong is gewoon te koop van verstegen, is alleen duurder dan de andere zwarte peper soorten maar zoveel lekkerder)
 
Ziet er top uit, lekker glaasje erbij, altijd goed.
 
Zo'n mooi stuk vlees vedient alleen PEZO, al zou dat in mijn geval wel het Koninklijke PEZO Duo zijn.
Fleur de Sel en Lampong zwarte Peper. (Lampong is gewoon te koop van verstegen, is alleen duurder dan de andere zwarte peper soorten maar zoveel lekkerder)

Bedankt voor de tip! Ik ga de Lampong zwarte peper zeker een keer proberen, ben benieuwd.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Zo'n mooi stuk vlees vedient alleen PEZO, al zou dat in mijn geval wel het Koninklijke PEZO Duo zijn.
Fleur de Sel en Lampong zwarte Peper. (Lampong is gewoon te koop van verstegen, is alleen duurder dan de andere zwarte peper soorten maar zoveel lekkerder)

Ik zout mijn rundsvlees steeds met zeezout, maar heb wel nog een hele grote pot fleur de sel staan.
Nu ik dit lees, ga ik in het vervolg maar eens die fleur de sel gebruiken.
 
Prachtig stukje vlees heb je daar. Heerlijk man.
Dit Is er eentje in het kader van less Is more ;)
 
Is mooi geworden
Vlees niet gedraaid, dit i.v.m. de kruidenboter?
 
Terug
Bovenaan Onderaan