BasBQ
Beef en Steak

Eerste keer brisket

 
 

repel101

Vuurmaker
Berichten
64
Na jaren pulled pork, bcc, spareribs en andere dingen op de bbq bereid te hebbe toch maar eens geprobeerd om een stukje brisket voor elkaar te krijgen.

Het viel nog niet mee om er om 5:00u in de ochtend uit te komen, maar het is gelukt.
Brisket uit de koeling gehaald, kolenstarter pakken en wat kooltjes in de fik gestoken.
Ondertussen de brisket verder voorbereiden en na injecteren en de pasta erop wachten tot de bbq op temperatuur is.
A41AB364-DE6F-4B76-8FB7-2DAFFD703016.jpeg

Kwart voor zes en het vlees kan op de bbq.
43541040-35E4-45C9-95DD-2119951D5893.jpeg

Nu is het wachten. Ook mijn dochter maar even wakker gemaakt, want die moet zo weer naar Schiphol om haar vlucht naar Madrid te halen. Dat moet prima kunnen, want het vlees heeft toch noch wel een paar uurtjes nodig. šŸ˜‰
Op Schiphol aangekomen zie ik dat mijn ventilator op volle kracht aan het blazen is, als dat maar goed gaat!
Na anderhalf uur terugrijden naar huis de ventilator van de bbq gehaald, het klepje zat vast, maar de temperatuur was nog prima. Snel opgelost en maar weer verder wachten.
Uiteindelijk de temperatuur bereikt om in te pakken. En weer wachtenā€¦.
Hopelijk gaat het een beetje opschieten, want ik moet ook nog naar een verjaardag toe. Om half negen voelt het goed aan en is er een mooie 96 graden bereikt. Van de bbq opnieuw inpakken en in de ā€œkoelboxā€ om te laten rusten. Kan ik mijn gezicht even op de verjaardag laten zien.
Terug thuis het stukje vlees gepakt en er lekker van gegeten. Volgende keer toch maar een dag uitkiezen waarbij ik geen andere afspraken heb, dat geeft toch iets meer rust.
Was het lekker? Jazeker. Kan het beter? Dat ga ik de volgende keer zien.
D52E238C-425C-495A-B162-91D32C1804EB.jpeg
7F56C1B7-2139-4C7E-B2A3-9EDAC4A6C84F.jpeg
 
Heerlijk! Al dat gestress is niet goed voor je, volgende keer lekker er naast gaan zitten met een lekker drankje


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ziet eruit als een heerlijk stuk vlees, maar al die stress is inderdaad niet fijn.

Heb het laatst gehad met spareribs, egg genius (flame boss 400) aan de egg en een andere houtskool dan normaal. Temperatuur niet onder controle kunnen houden en was niet thuis, resultaat: spare ribs in de kliko.
 
Heerlijk!

Jammer dat je zoveel stress heb gehad.
 
Terug
Bovenaan Onderaan