BasBQ
Beef en Steak

Eerste keer Brisket

 
 
 

Gerard777

Gemarineerd
Berichten
2.031
Het werd toch eens tijd voor een brisket. Onlangs meegenomen bij beefensteak tijdens de bootcamp. En als ik dan toch bezig ben, kan ik net zo goed een procureurtje er naast leggen... ;)

IMAG0293.jpg


De procureur in de kitchen sink rub gezet

IMAG0298.jpg


In folie

IMAG0299.jpg


De brisket wilde ik volgens recept van ome BOB doen, echter! De bouillonblokjes van knorr verkruimelen niet! Dus alleen de dry rub erop en altesaam op de barbecue

IMAG0305.jpg


De partyQ doet z'n werk, ik ga naar bed, dus morgenochtend pas weer een update ;)
 
Spannend! Veel plezier ;)
 
Ben benieuwd!
 
lekker hoor, ik ga je volgen
 
ben benieuwt hoe ze gaan.. suc6
 
Eerste temperatuur updates:

Tijd    Dome  Procureur  Brisket
08.00  107.        57.            60.

Temperatuur wordt goed geregeld door de partyQ. Was er eerst niet gerust op, maar door het toepassen van de tips gaat ie nu lekker. :)
 
Succes! Ik ben benieuwd hoe laat jij klaar bent, dat zal ook wat zeggen over mijn ETA.
 
coelho zei:
Succes! Ik ben benieuwd hoe laat jij klaar bent, dat zal ook wat zeggen over mijn ETA.

ETA? wat is dat?
 
Estimated Time of Arrival 8)
 
Inderdaad. Ik hoop nl. rond 18.00 te kunnen eten, maar ben bang dat het een stuk later wordt.
 
haha dank je wel Gerard
 
Tijd    Dome  Procureur  Brisket
08.00  107.        57.            60.
09.00  107.        56.            58.

Foto om het nog onoverzichtelijker te maken welk draadje nu aan het volgen bent:

IMAG0306.jpg


 
kom je in de zone Gerard? :)
 
Het lijkt er wel op Leo. Ben al 9 uur onderweg, dus mag wel onderhand
 
Hij gaat lekker.
 
Voor de natuurkundigen: zou het verschil uitmaken in tijdsduur wanneer je twee grote stukken vlees op je smoker hebt in vergelijking met een stuk?

Wat heb je trouwens in je waterpan?
 
Hij gaat lekker Gerard!

En voor coelho, 2 procureurs gaan even snel als ??n en keramische smokers (als ik het goed zag) hebben geen waterpan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan