BasBQ
Beef en Steak

Eerste keer beercan chicken

 
 

Martin86

Tondelzoeker
Berichten
16
Vandaag voor het eerst een Beercan chicken gemaakt. Op een houder van de ac-tion gevuld met bier. Heb hem 's middags in chickenrub gezet uit Smokey Goodness en heb dit ook onder het vel gedaan. Heb hem indirect  op 160 graden gegaard tot de gewenste kerntemperatuur. Hij was erg lekker alleen had het vel wat meer "crisp" mogen hebben, heeft er iemand een tip hoe ik dat beter zou kunnen doen?

3109311c2fc4d2ff483fae857a010501.jpg


98bc16207b1a7ae3995d5dfe39b8e9c4.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
 
Ziet er lekker uit maar idd wel wat bleekjes.. Ik zit wel wat hoger met m'n BCC.. 175 graden en op het einde nog iets hoger als hij niet knapperig is..

Trouwens, als ik de rub van Smokey Goodness (1) maak, is die veel roder...
 
b.asv zei:
Ziet er lekker uit maar idd wel wat bleekjes.. Ik zit wel wat hoger met m'n BCC.. 175 graden en op het einde nog iets hoger als hij niet knapperig is..

Trouwens, als ik de rub van Smokey Goodness (1) maak, is die veel roder...
Ga ik de volgende keer zeker proberen. Heb net het recept van de rub nagekeken maar ben echt niets vergeten, misschien dat jij wat guller ben geweest met de paprika?

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

 
Als de smaak maar goed is. Dat is het belangrijkste.
Vind je kip er toch lekker uit zien hoor.

En voor een knapperig velletje moet je het eens met een hogere temperatuur proberen.
180 graden of zo.
 
Voor een knapperig velletje kan je hem ook even inspuiten met bakspray.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ridevi71 zei:
Als de smaak maar goed is. Dat is het belangrijkste.
Vind je kip er toch lekker uit zien hoor.

En voor een knapperig velletje moet je het eens met een hogere temperatuur proberen.
180 graden of zo.

+1
 
Lekker hoor! Hoe lang heeft het kippie er bij jou opgestaan? Ik had hem op 200 graden en duurde het een uur en een kwartier.
 
Terug
Bovenaan Onderaan