BasBQ
Beef en Steak

Eerste keer beer can chicken

Bart Steegmans

Tondelzoeker
Berichten
8
Mijn eerste beer can chicken is een feit. Had enkel het probleem om mijn temperatuur op 180 graden te houden. Zakte steeds naar 150 graden, ik vermoed dat ik te weinig brandstof (met 24 blokjes ecobrasa gestart, 10 bijgegooid en daarna nog eens 6 bijgegooid) gebruikt heb, is nog wat zoeken op mijn nieuwe weber MTP. Het heeft wat lang geduurd tot de kip klaar was, maar ze was wel heel lekker.

20240412_171150.jpg


20240412_192016.jpg
 
Foto op Q verplicht🤫.anders geen tokkie .
Dame ziet er goed hoor .😄
 
Foto op Q verplicht🤫.anders geen tokkie .
Dame ziet er goed hoor .😄
Volgende keer zal ik een foto maken op de Q 😁 de eerste poging was redelijk goed gelukt, maar het moet heter en sneller kunnen. Onder het motto "de eerste keer lukte het niet, maar de tweede keer ging het van de eerste keer" 😆
 
Volgende keer zal ik een foto maken op de Q 😁 de eerste poging was redelijk goed gelukt, maar het moet heter en sneller kunnen. Onder het motto "de eerste keer lukte het niet, maar de tweede keer ging het van de eerste keer" 😆
Succes 😄
 
Weber mtp heetstoken doe je vrij makkelijk door gewoon de kolenring vol te gooien. Op 1 plek aansteken deflector plaat er op en dan onder en boven vol open... Ongeveer 20 graden voor je gewenste temperatuur beginnen met afregelen. Werkt voor mij nog elke keer prima.
 
Terug
Bovenaan Onderaan