BasBQ
Beef en Steak

Eerste keer Beer Can Chicken

 

Schoolbord

Sprokkelaar
Berichten
39
Nu ik de rookoven te leen heb vroeg ik me af kan je hier beer can chicken inmaken?
 
Nu ik de rookoven te leen heb vroeg ik me af kan je hier beer can chicken inmaken?

Geen idee eigenlijk. Als je hem stabiel kunt houden op 180 à 200°, dan weet ik zeker dat dit gaat. Ik heb 2 weken terug een BCC op de kamado gemaakt en temperatuur daar tussen laten hangen met dan nog een chunk van een kersenboom. Was een heerlijk kippetje.

Maar van effectieve rookovens, geen ervaring mee hoe dat met de temperaturen zit. Een kennis heeft de Green Mountain pallet smoker, en die kan tot 250°, dus daar lukt het wel op.
 
Vanavond de vuurdoop ermee, ik ben benieuwd heb hem net helemaal schoongemaakt met kokend heet water.
Hij heeft 6 jaar ofzo in de schuur gestaan gok ik.
We gaan het zien, of is t slim om nu al te te testen😅
 
Nu ik de rookoven te leen heb vroeg ik me af kan je hier beer can chicken inmaken?
Als je gedurende ± 1,5 uur een constante temp weet te halen van min. 160 gr.C en je kippetje past er goed in op een blikje (ik gebruik dan meest een ½ltr blikje) dan gaat dat wel lukken denk ik. 🤔 veel plezier met de kip.:)

 
Hij staat nu aan gaan het gewoon proberen, wie niet waagt wie niet wint, verslag zal volgen ook als mis gaat
 
80 gr.C is mooi om een visje te roken maar BCC kip gaat je niet lukken, je krijgt hem niet gaar.
Heb je al een idee hoe het komt? gaan alle briketten of houtskool goed gloeien, klopt je meter wel?:unsure:
Genoeg goede briketten, schuiven boven en onder geheel open?:unsure:
Vreemd.
 
Ja de rookoven is er 1 met een waterpan die dient als hitteschild, aardig wat briketten erop gestookt van fire up (ben nog een beetje aan t kijken welke ik fijn vindt) kan inderdaad ook zijn dat de meter stuk is.. ding heeft al een tijd in de schuur gestaan ook moet ik de deurtjes even goed sluitend maken daar ontsnapte ook wat rook zag ik
 
Was toch die barbecook?
Lekkende deuren zijn geen verassing helaas.
Een maat van mij heeft eens zo'n barbecook smoker gehad. Nu niet meer dus....
 
Ja de rookoven is er 1 met een waterpan die dient als hitteschild, aardig wat briketten erop gestookt van fire up (ben nog een beetje aan t kijken welke ik fijn vindt) kan inderdaad ook zijn dat de meter stuk is.. ding heeft al een tijd in de schuur gestaan ook moet ik de deurtjes even goed sluitend maken daar ontsnapte ook wat rook zag ik

Ik lees nu dat het er een is met een waterpan als hitteschild als je die gebruikt vul hem dan met kokend water dan hoeft je vuurtje niet eerst je water aan de kook te brengen dat zal zeker schelen in je ketel temperatuur en als dat niet lukt kijk eens of hij zonder pan wel op temperatuur komt.:unsure:
Succes!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan