Beef en Steak

Eerste Kamado BBQ

Pascal1993

Tondelzoeker
Hallo allemaal,

Ik heb me zojuist al even voorgesteld in het daarvoor bedoelde forumdeel. Echter ben ik ook opzoek naar wat advies voor de aankoop van onze eerste Kamado BBQ.

Het wordt een beetje een lang verhaal, maar hopelijk kan ik daarmee juist wat uitgebreider en duidelijker advies krijgen.

Na lang twijfelen en rondkijken heb ik een aantal dingen al wel duidelijk.

Namelijk: Er komt geen eigen merk / b-merk (bijvoorbeeld Urban Ched van Intratuin of Tarrington House van Makro), met name i.v.m. garantie en beschikbare accessoires etc.

Gister ben ik daarom vanuit mijn woonplaats naar Enter gereden om een kijkje te nemen bij het Kolenboertje.

Wat een geweldig mooie winkel, maar wat een keuze ook.

Nu verkopen ze daar Big Green Egg, Kamado Joe, The Bastard, Grill Guru, Primo Grill en Monolith.

I.v.m. de prijs (budget tot max €2.000,-) vallen voor mij de Big Green Egg, Kamado Joe en de Promo Grill af. En omdat ik graag een wat groter rooster wil (rond de 50cm) valt, in combinatie met de prijs, ook Monolith af.

Dan blijven over, de The Bastard Core Large Gloss Complete voor €1.750,- en de Grill Guru Original Large voor €900,-.

Qua accessoires (of basics) wordt ongeveer hetzelfde meegeleverd, namelijk een kolemandje, deflector plates en roosters. En bij de bastard ook een aspannetje.

Weet iemand wat dan het prijsverschil verklaard?

Ik neig i.v.m. de uitstraling en het feit dat de bastard een kunststof handvat en zijtafels heeft wat meer naar de bastard, ook omdat de bbq het hele jaar buiten moet staan. Echter brengt het prijsverschil van €850,- me behoorlijk aan het twijfelen.

Daarom hoor ik graag jullie visie over gebruiksgemak, afwerking, garantie en alles wat jullie nog meer willen delen!

Alvast bedankt.

Groeten Pascal.

Van alle larges zit de roosterdiameter rond de 47 cm. De Monolith is 46 cm.
Staa je niet blind op accesoires etc.
De Basterd is , zover ik weet, een prima kamado.
Succes ermee.

Ik zou gaan voor de The Bastard Large, ik ben al jaren Fan van deze Kamado gezien de prima prijs/kwaliteit verhouding. Succes met je zoektocht Pascal(y)

Bastard is kwalitatief beter.

Terug
Bovenaan Onderaan