BasBQ
Beef en Steak

Eerste ervaringen met Kamado Joe jr.

 
 

Jorte

Pitmaster
Berichten
951
Vorige week heb ik mijn Kamado Joe jr opgehaald en dit weekend heb ik mijn eerste test runs gedaan.
De Joe jr staat op de volkstuin, en thuis heb ik een BGE medium. De joe is wat kleiner (34 om 38 cm).
Vrijdag als eerste een paar kippenpoten en een entrecote gedaan als simpele test.
Even een sfeerplaatje van het aansteken  :)

De kip indirect op 140 graden om te testen hoe te stabiliseren.

Dat ging prima. Jr brandt net iets feller dan mijn medium is mijn eerste indruk, dus moest beetje meer knijpen, maar dat ging soepel. Eerste indruk is dat stabiliseren misschien zelfs iets makkelijker gaat dan bij mijn ei.

Het weer zat niet helemaal mee....

Ik heb ook de roostertemp vergeleken met dometemp. Dat scheelde eigenlijk maar weinig. Afhankelijk van de plek op het rooster (midden of zijkant)was het zo rond de 5 ? 10 graden.
Dat is een kleiner verschil dan bij mijn ei,misschien doordat ie kleiner is?

Bij 70 graden er afgehaald, even laten rusten en toen nog even searen voor het knapperige vel en om te kijken of ie snel van 140 naar 230 ging.En jawel, ging soepel


Meteen ook nog even een entrecote gedaan , tenslotte fikte die lekker.
Sorry, geen foto's, alleen van resultaat.


De volgende dag kipvleugels en franse worstjes, maar geen foto's.
Zondag stond een rollade op het menu. Die heb ik een beetje gevuld met geraspte citroenschil, kruiden en knof.

Ook rollade indirect op 140 tot kern 61. Ging makkelijk en heel stabiel qua temp.

Na even rusten eerst worstje erop en toen rollade searen.

Was weer lekker  :)


Kortom, tot zover ben ik erg tevreden.
Iets kleiner dan mijn medium ei, maar zo op het eerste gezicht doet ie zijn werk gewoon goed, zowel direct al indirect.
Wordt vervolg....!


 
Leuk om een mini aan het werk te zien! Volgens mij zijn dat verrekte handige kleine q's. Ik denk er zelf ook over na om er een aan te schaffen.
 
Mooi om te zien hoe die langzaam "vies" wordt!
 
Fijn uitgerust volkstuintje zo... Joe en Global mesje... fijn spul hoor... Many Happy Runs!
 
Sander72 zei:
Fijn uitgerust volkstuintje zo... Joe en Global mesje... fijn spul hoor... Many Happy Runs!

Dank....(we noemen de tuin dan ook "ons landgoed"  :p )
 
Terug
Bovenaan Onderaan