BasBQ
Beef en Steak

eerste deelname aan het forum met een rollade

 

smokey Harm

Vuurmaker
Berichten
96
Hallo allen,
al meer als een jaar lees ik mee op het forum met veel plezier. Vaak haal ik hier inspiratie van jullie creatievelingen. Ik heb regelmatig foto's gemaakt van mijn bbq "kunsten". maar ik als digibeet geen idee hoe ik het hier op het forum moet krijgen, zelfs niet met de handleidingen die hier te vinden zijn:rolleyes:. maar na vanavond hoop ook ik hier zo nu en dan mijn creaties te kunnen tonen.

Afgelopen winter had ik een rollade van iemand gekregen. deze is afgelopen donderdag uit de vriezer gekomen om vandaag op de bbq te leggen. Hij was al kant en klaar maar geen idee wat er allemaal op/in zat.

het was een stuk van bijna 2kg. bbq aangestoken naar 100-120 graden gebracht een stuk kersen rookhout erbij en de rollade mocht erop. Mijn idee, na het lezen van diverse sites, dat het wel 4 uur kon duren voordat hij klaar zou zijn, uiteindelijk was de rollade na 2,5 uur op een kerntemperatuur van 63 graden aan gekomen, tijd om eraf te halen.

We hebben er heerlijk van gegeten met een honing mosterdsaus en een salade.

wat zou ik anders doen de volgende keer:
- meer rookhout toevoegen nu 1 stuk en de rook was na een half uur nagenoeg weg
-de rollade eerder eraf halen. de eerste plakken waren droger dan de middelste en in de kern gaart hij toch wel een paar graden door.

verder vond ik het een prima eerste keer met een rollade.

IMG_7199.jpg
IMG_7200.jpg
IMG_7201.jpg
IMG_7205.jpg
IMG_7206.jpg
IMG_7207.jpg
IMG_7208.jpg

bedankt voor het meekijken alvast en tot de volgende keer

gr.
 
Ziet er toch een mooie rollade uit. Had ik wel willen proeven.
Ik denk dat de uiteinden wat uitgedroogd zijn omdat deze buiten je platesetter vallen. Zo liggen ze toch in directe hitte. Misschien voortaan in 2 delen en zo beter verdelen op het rooster. Als de droge stukken niet op gaan kun je het altijd nog in ander gerechten verwerken.
 
Mooi stuk vlees hoor! Smakelijk!
 
Flinke jongen heerlijk ;)
 
das een beste rollade.
lekker hoor.
 
Mooie rollade en hij vulde de Q goed 😊
 
Terug
Bovenaan Onderaan