BasBQ
Beef en Steak

Eerste brisket (van te voren gereed maken) + extra vraag ;)

 
 

Uranday

Kooltjesharker
Berichten
130
Ik had een vraag over briskets. Met Pulled pork heb ik ervaring. Wat ik normaal doe is het vlees de avond van te voren op de bqq en dan ergens in de loop van de volgende ochtend, begin middag is hij meestal klaar. Ik wrap hem dan in aluminium folie, doe hem in een handdoek en stop dat pakket in een koelbox (zonder ijsblokken natuurlijk). Als ik dan rond een uur of 7 / 8 ga pullen brand ik meestal mijn handen nog. Qua timing werkt dit perfect, altijd vlees klaar wanneer het klaar moet zijn....

Nu wil ik brisket doen en ik heb geen idee of je dit ook een uur of 7 op deze manier kan bewaren. Iemand ervaring hiermee?
 
7 uur is wel lang, na een uur of 4 is ie echt al wat afgekoeld meestal.
Maar dan warm ik het meestal terug op in de jus.

Ik zou hem om 8 uur smorgen's erop leggen, en dan rond een uur of 2 in het butcher papier, of rond 4 uur in de aluminiumfolie, moet je toch echt wel rond 7-8 uur klaar zijn. om te eten
 
Ik zou de brikset zeker niet heet inpakken, afkoelen en wat Rchard zegt. Schijnt dat hij er iets vanaf weet  :D :D
 
Dank voor de tips. Nog even 1 andere vraag. Ik heb een whole packer gekocht. Nu zie ik op internet 2 opties:
- Als geheel op de bbq
- Als 2 stukken op de bbq (flat en point)

Wat is jullie mening hierover?
 
Voor de wedstrijden mag je ze niet scheiden vandaar dat je veel hele stukken ziet. Je kan ze los bereiden geen probleem. volg verder gewoon de bereiding zoals jij deze gevonden hebt en wil proberen
 
even opgezocht en geld idd alleen voor pork "After trimming, pork  shall  be  cooked  whole  (bone in or bone out)
Dacht dat Brisket dit ook had.  :blush:
 
Terug
Bovenaan Onderaan