Beef en Steak

Eerste beer can chicken

• Onderwerp starter Onderwerp starter Opa
  • Startdatum Startdatum

Opa

Vuurmaker
Als beginnend kamado gebruiker, ditmaal een klassieker op de bbq, mijn allereerste beer can chicken. Het recept is van Noskos en beviel ons prima: https://www.bbq-nl.com/beer-can-chicken/

Na het halen van de ingredienten en samenstellen van de rub, is de kamado aangestoken en ingesteld op 175 graden indirect. Het valt me alles mee hoe gemakkelijk de temperatuur te regelen en behouden is.

Hierna de kip in de rub gezet en op het bierblik gehesen (eerlijk gezegd kwam het bier wat ons betreft qua smaak niet terug). Na ruim een uur was de kerntemperatuur 74 graden. Deze hebben we geserveerd met patat en een salade.

Het gerecht mag een succes genoemd worden, het enige puntje is dat wat ons betreft het iets krokanter had gemogen. Dit is volgens mij een kwestie van de temperatuur wat opschroeven in de laatste periode.

Op naar de volgende!

1000025215.jpg

1000025216.jpg

1000025217.jpg

1000025218.jpg

Mooie manier om die kamado mooi zwart te stoken! Lekker kippetje!

• Leuk
Waarderingen: Opa
Mooie trotse dame. Welkom bij de Tokkies.

• Leuk
Dat is een lekker kippetje!

Gefeliciteerd met je 🐔

• Leuk
Gefeliciteerd met je 🐔.
Het blik heeft eigenlijk maar 1 functie, en dat is de kip recht op houden.
Het bier of wat dan ook zal niet genoeg verdampen om smaak af te geven,word Max maar rond de 70 graden.
Zal hem de volgende keer ook op zo’n klein mogelijk schaaltje zetten zodat de warmte er goed in zijn geheel om de kip kan zodat de onderkant ook meer kleur krijgt.
Heb voor mezelf een standaard gemaakt voor meerdere kippen en zo dat er helemaal geen schaal onder hoeft.
De tubes zijn zonder bodem zodat de warmte van binnenuit ook gelijk matig met de buiten kant is .
IMG_1269.jpeg
IMG_1270.jpeg

Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd met je .
Het blik heeft eigenlijk maar 1 functie, en dat is de kip recht op houden.
Het bier of wat dan ook zal niet genoeg verdampen om smaak af te geven,word Max maar rond de 70 graden.
Zal hem de volgende keer ook op zo’n klein mogelijk schaaltje zetten zodat de warmte er goed in zijn geheel om de kip kan zodat de onderkant ook meer kleur krijgt.
Heb voor mezelf een standaard gemaakt voor meerdere kippen en zo dat er helemaal geen schaal onder hoeft.
De tubes zijn zonder bodem zodat de warmte van binnenuit ook gelijk matig met de buiten kant is .
Bekijk bijlage 67477Bekijk bijlage 67476
Ziet er goed uit.
Ook een stuk gezelliger voor de dames .
Zo met zijn 4!

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk

Lekker kippetje zo! Gefeliciteerd met je tokkie

• Leuk
Terug
Bovenaan Onderaan