BasBQ
Beef en Steak

Eerste beer can chicken

 

cosmos

Tondelzoeker
Berichten
9
Op een dag als vandaag kun je natuurlijk niet anders dan de BBQ aansteken, wat ik vandaag voor het eerst deed met een Beer Can Chicken.
Ik heb een hele kip besteld (en meer) bij Beef & Steak, ingewreven met de Rubmaster BBQ rub, in de sitter een biertje die wat zuurder was aangevuld met rozemarijn, knoflook en ui. Uiteindelijk ongeveer 75 minuten op 150 graden gehad en smullen maar. Zeker voor herhaling vatbaar!

2b5fc2e3a597595a8158787eb3f307a0.jpg
b8469aaed6db9657942b5bcbe0ae6d88.jpg
34e4822fb3b15844b5ae1b40e8860745.jpg
3370d9f1c35e470642d2de29c746db01.jpg
 
Mmm lekker hoor
 
Lekkerrrrrr  :)
 
Lekkerrrrrrrrrr!
Hoe was het velletje na 5 kwartier op 150 gr. C ?
 
Lekker hoor, maar dat biertje lekker zelf opdrinken volgende keer. Of je water, bier of wijn in je sitter doet maakt voor de smaak niet uit
 
Das een lekkere kip.

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk

 
Lekker chickie, welkom bij de tokkies.
 
noskos zei:
Lekker hoor, maar dat biertje lekker zelf opdrinken volgende keer. Of je water, bier of wijn in je sitter doet maakt voor de smaak niet uit

Dat heb ik inderdaad al meer mensen horen zeggen. Alleen dit weekend heb ik toch anders ervaren. Ik had een kip met normale Hertog Jan pils gemaakt en daar proefde ik idd weinig van. Maar de andere had ik met Hertog Jan Bastaard (gember en citroen) gemaakt. Daar proefde ik toch de gember terug in de kip! Zou de normale pils smaak te flauw zijn om goed door te komen?
 
b.asv zei:
noskos zei:
Lekker hoor, maar dat biertje lekker zelf opdrinken volgende keer. Of je water, bier of wijn in je sitter doet maakt voor de smaak niet uit

Dat heb ik inderdaad al meer mensen horen zeggen. Alleen dit weekend heb ik toch anders ervaren. Ik had een kip met normale Hertog Jan pils gemaakt en daar proefde ik idd weinig van. Maar de andere had ik met Hertog Jan Bastaard (gember en citroen) gemaakt. Daar proefde ik toch de gember terug in de kip! Zou de normale pils smaak te flauw zijn om goed door te komen?

Op deze site wordt uitgelegd waarom je als je een bierblikje gebruikt als standaard je geen biersmaak (of wat je er ook in doet) kan proeven in de kip.

https://amazingribs.com/tested-recipes/chicken-recipes/debunking-beer-can-chicken-waste-good-beer-inferior-cooking-technique

Sorry voor de mogelijke teleurstelling ;)
 
Wat Hans zegt.
 
Beer can chicken vind ik een leuke manier om kip te bereiden en mooi om aan de mensen te tonen maar het brengt niks bij aan de smaak.
 
Terug
Bovenaan Onderaan