BasBQ
Beef en Steak

Eerste Beer Can Chicken.

 
 

Cofok

Sprokkelaar
Berichten
36
Heerlijke bcc gemaakt, voor de eerste keer. Recept van noskos gebruikt.
http://www.bbq-nl.com/2007/05/beer-can-chicken.html

Eerst in de rub gezet en een paar uur weggezet.
07640d38a576f6a03c0a4f5d927602db.jpg

d0aac77a27bcfd7c2d72f1cc7f619fb1.jpg


Hierna bbq in gereedheid gebracht en kip op het bierblik geplaatst.
12d4bb93b26ecc9c7696eb92aa47da58.jpg

5616bae1328e4a64ff68c532e77deff7.jpg


Na 1 uur de bbq op 180 graden eff de temp van het kippetje gemeten, was nog wat aan de lage kant.
Maar na 75 min was hij gaar en wat was hij lekker mals.
We hebben ervan genoten.
05de8751d71cf441ce38aeb78cedf22e.jpg


Nadien de kolen wat bij elkaar geschept en nog wat sate op, en als afsluiting een lekker toetje,
Banaan open gesneden met honing en bruine suiker erin en 15 min op de kolen laten liggen, hierna geserveerd met een bolletje ijs.
5f9d1046522f755fdeff0e6aa34581cb.jpg

 
Moest van mijn vrouw vermelden dat er ook nog roomboter bij de banaan zat, dit alles in aluminium folie op de bbq.
 
Lekker hoor! En die houtsnippers mogen gewoon op de kolen hoor ;)
 
Ok?,  houtsnippers werden zo geleverd, ik doe ze de volgende keer gelijk op de kolen. Bedankt.
 
De BCC was populier afgelopen weekend  B-)

Cofok heeft de rub er een paar uur van te voren opgedaan. In het recept staat het niet en daarom heb ik het niet gedaan, maar heb wel getwijfeld.

Heeft het bij kip zin om vooraf te rubben?
 
ik heb de laatste keren een paar uur voordat ik de kip op de bbq plaatste, de rub er op gedaan en toen de kip laten rusten.....  vond dat qua smaak wel verschil geven.
 
In het recept staat minimaal een uur in laten trekken. Een paar uur kwam mij beter uit. Of er verschil is weet ik niet.
 
Cofok zei:
In het recept staat minimaal een uur in laten trekken. Een paar uur kwam mij beter uit. Of er verschil is weet ik niet.

Ahum, daar heb ik dan dus echt overheen gelezen  :-O

De volgende keer laat ik het een paar uurtjes intrekken. Ben benieuwd. Het was nu al zo ontzettend lekker.
 
lekker hoor. ziet er goed uit
 
Terug
Bovenaan Onderaan