BasBQ
Beef en Steak

Eerste BCC overleeft

V

Vbkk

Gast
Zondag leek me het ideale moment om mijn eerste bierblikkip te proberen.
Recept heb ik van noskos site (waarvoor dank trouwens) Gezien ik geen hickory had heb ik op eik gerookt.
Was meteen zo zeker van men stuk dat ik gezelschap had uitgenodigd. :) Gelukkig is alles goed gegaan.
Alleen kreeg ik het velletje maar niet krokant, volgende keer de temperatuur wat hoger jagen? Of gaat het dan toch uitdrogen?

Hier enkele foto's...
De crime scene (let niet op de rommel... Verbouwingen...)
gygububa.jpg


Start
sytezynu.jpg


Zag er goed uit
6ubere5e.jpg

muzudy4e.jpg


Ps mods als ik in de verkeerde rayon bezig ben sorry. Kunnen jullie het dan even verplaatsen?

 
Gefeliciteerd met je Tokki hij ziet er mooi bruin uit en ik denk als je het velletje knapperig wilt hebben je hem nog even een minuutje of acht direct boven de ,kooltjes moet zetten.
 
Ziet er toch goed uit. 175 graden voor kip is een prima balans tussen niet te snel droog en een mooi velletje.
Of idd nog even snel boven de kolen als het niet naar wens is.
 
Ziet er prachtig uit voor een kip.
Congrats met je Tok!!
 
Opstelling en temperatuur is goed.
Volgende keer je kip in smeren met olie en dan rubben,krijg je een heerlijk velletje.
 
Gefeliciteerd
 
mooie kippen hoor, gefeliciteerd met je tokkie.
en je hebt hem keurig in het goede hokje gezet  :)
 
Lekker hoor!!

En gefeliciteerd met je tokkie!!
 
Ziet er op de foto goed uit hoor, congrats met je tokkie.

Enne ik ben altijd blij als het de eerste keer veelbelovend is maar niet perfect. Dan moet je hem nog een keer overdoen  ;D
 
volgens mij was het kippenweekend :) lekker! gefeliciteerd met je tokkie!
 
Bedankt allemaal en gelukkig heeft nog niemand gebeld die salmonella heeft. ;-)
De tips neem ik mee voor een volgende keer want ik blijf proberen tot alles goed zit.
En ook eens een how to bekijken op YouTube ofzo om kip te leren aansnijden. (Was duidelijk het zwakste punt van de dag)
Maakt het soort bier eigenlijk veel verschil?
 
Vbkk zei:
Maakt het soort bier eigenlijk veel verschil?

Zorg ervoor dat je een merk neemt welke populair is bij de pirmaster  :p, voor de smaak hoef je het iig niet te doen, kan ook gewoon met cola of water.
 
Boldeagle zei:
Vbkk zei:
Maakt het soort bier eigenlijk veel verschil?

Zorg ervoor dat je een merk neemt welke populair is bij de pirmaster  :p, voor de smaak hoef je het iig niet te doen, kan ook gewoon met cola of water.
Of duidelijker het bier is primair om te pitmaster te marineren  ;D
 
structor zei:
Boldeagle zei:
Vbkk zei:
Maakt het soort bier eigenlijk veel verschil?

Zorg ervoor dat je een merk neemt welke populair is bij de pirmaster  :p, voor de smaak hoef je het iig niet te doen, kan ook gewoon met cola of water.
Of duidelijker het bier is primair om te pitmaster te marineren  ;D

Ok nu ben ik volledig mee...
 
Terug
Bovenaan Onderaan