BasBQ
Beef en Steak

Eerste bbq van het jaar

 

IvovdE

Sprokkelaar
Berichten
30
Het weertje was bij mij ook weer de aanleiding om de bbq maar eens uit de schuur te halen.

Dit maal eens de pulled pork afvinken :D

Als recept nokos gevolgd met bereidingswijze en rub.
Om 7u de smokert maar eens een lichtje gegeven, en om 8u mocht ie erop.
In het begin ging het aardig goed met de temperatuur, maar later de dag moest ik mijn aandacht tussen kinderen in de tuin en bbq wat meer verdelen.. hierdoor niet altijd de temp constant kunnen houden helaas.
Omstreeks 12u kwam er een goeie sparerib als buurman.
En als laatste toevoeging nog een paar MOINKballs, blijven toch lekker h? :)

Voor een eerste pulled pork was ik zeker tevreden, maar kan nog wel wat malser naar mijn mening. Het pullen ging ook niet echt ?vanzelf? zeg maar.. zou dit door temperatuur schommelingen komen?

aae0fc442d972818474719c4bcd5d3fd.jpg

1bb3908eeb8765dfe1ec4f7f6b8bdb20.jpg

46708a6a24629a8d54a953a38ad8cfd8.jpg

 
Elk stukje vlees is anders en de doel kerntemperatuur is een richtlijn. Meestal test ik met een sateprikker of het gemakkelijk erin gaat. Zo niet dan laat ik hem nog even liggen

Maar het ziet er in elk geval goed uit

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ziet er lekker uit  :)
 
Gefeliciteerd met je stickertje! Lekker hoor!
En je ballen glimmen echt lekker!
 
Ziet er goed uit!
Maar, eerste bbq van het jaar... In April??  :-O
 
Lekker hoor, gefeliciteerd met je stickertje!

Vanaf 88gr kern prikken met een sateprikker, zoals ChrisO zegt. Voel je nog weerstand, een half uur later weer prikken
 
Ok?, had m bij de 88 eraf gehaald om te laten rusten, maar als ie bij 88 nog niet goed te prikken is dan dus nog ff laten liggen..

Thnx voor de tips :)
Binnenkort dan maar eens n nieuwe poging wagen
 
Zo jammer dat je terug een poging moet wagen

Verstuurd vanaf mijn SM-T533 met Tapatalk

 
Gefeliciteerd met je Knor <:p het ziet er allemaal heerlijk uit en tsja het ene stuk vlees is het andere niet, volgende keer gewoon de "voodoo" methode toepassen (ff prikken) en dan komt alles goed ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan