BasBQ
Beef en Steak

Eerste BBC en tevens eerste run Kamado

 
 
 
 

tensefountain1

Kooltjesharker
Berichten
240
Gisteren voor het eerst mijn nieuwe kamado aangehad. Direct voor een BBC gegaan aangezien ik deze nog 1 in de vriezer had liggen.

Kippetje in de rub gezet op de kiphouder geplaatst en in de kamado. De kamado schoot eerst door richting 200-210 graden. maar al snel had ik hem onder controle op 170-180.
Tevens 2 aardappels op de deflectorplaat gelegd om te poffen en 2 hasselback aardappels in de houder.

Toen de kip 75graden was van de bbq gehaald en even laten rusten. De kip smaakte erg lekker en was heerlijk mals.
Ook de aardappels gingen er goed in.

588f578cbbf507fcaf6c34fbdbca14f2.jpg
734edcc85ce197c45f745b9d763cbb9f.jpg
 
Tom, ik zie dat je via Imgur wilt linken, copy & paste de BBCode ! (verklein je foto's tot 800x600)
 
Mooi kippetje maar geen foto dat ze op de Q staat  :((
 
Ziet er lekker uit dus...........
Mooi excuus om er snel nog een te maken ;)
 
Mooi kippetje hoor! ziet er heerlijk uit. Jammer dat je geen foto hebt dat hij op je BBQ ligt... had je mooi een kippetje verdient!

 
Bier, Kip en BBQ. Gouden combi.
Snel weer maken. En aan paar extra foto?s. Zijn we dol op hier. Kip ziet er goed uit.
Ik gebruik de app Tapatalk om foto?s op het forum te zetten. Gaat goed via tablet op smartphone.
Groeten Bram.
 
Mooi Kippetje ziet er lekker uit.

Foto's zijn voor mij ook een dingetje maar dat komt vanzelf.
Het posten/verslag leggen van wat en hoe je iets gemaakt hebt is best lastig.
 
Bram zei:
Bier, Kip en BBQ. Gouden combi.
Snel weer maken. En aan paar extra foto?s. Zijn we dol op hier. Kip ziet er goed uit.
Ik gebruik de app Tapatalk om foto?s op het forum te zetten. Gaat goed via tablet op smartphone.
Groeten Bram.

Inmiddels ook ontdekt inderdaad. Gaat een stuk eenvoudiger als ergens uploaden.
Nu de volgende x niet vergeten foto te maken op de bbq. Wist eigenlijk ook niet dat dat moest maar eigenlijk wel logisch.
Zag overigens wel in andere topics dat daar ook niet altijd het gerecht op de bbq lag maar enkel de bbq op de foto.
 
Tom# zei:
Bram zei:
Bier, Kip en BBQ. Gouden combi.
Snel weer maken. En aan paar extra foto?s. Zijn we dol op hier. Kip ziet er goed uit.
Ik gebruik de app Tapatalk om foto?s op het forum te zetten. Gaat goed via tablet op smartphone.
Groeten Bram.

Inmiddels ook ontdekt inderdaad. Gaat een stuk eenvoudiger als ergens uploaden.
Nu de volgende x niet vergeten foto te maken op de bbq. Wist eigenlijk ook niet dat dat moest maar eigenlijk wel logisch.
Zag overigens wel in andere topics dat daar ook niet altijd het gerecht op de bbq lag maar enkel de bbq op de foto.

Hoeft ook niet altijd als je een gemaakt gerecht wilt laten zien, maar om een stickertje te verkrijgen moet je aan wat
regeltjes voldoen ;)

(http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=7673.msg140841#msg140841)
 
Terug
Bovenaan Onderaan