BasBQ
Beef en Steak

Eendenborst, radijs en krieltjes

 
 
 
 
 

Ridevi71

Forum Meubilair
Berichten
10.093
Hoi BBQ collega's,

Vandaag eens de radijsjes gemaakt volgens het recept van noskos.
https://www.bbq-nl.com/2017/08/gegrilde-radijs-salie-en-honing-bbq.html

Daarbij gekozen voor een lekkere eendenborst en krieltjes, gerookt met eikenhout. Een snelle, makkelijke en complete maaltijd van de bbq.

De radijsjes boven het vuur
IFeFw94.jpg


Daarna nog even verder garen in een pannetje.
De eendenborst ligt er lekker naast.
De spiffs burger Is voor dochter lief  :)
G3XNUTr.jpg


Op het bordje
QzZAh10.jpg


Wat kan je in een half uurtje toch een lekkere maaltijd op de bbq maken.
Gegeten als een koning  :D

Bedankt voor het kijken
Rick
 
Lekker hoor, lust ik vast wel.
Alleen het aansteken duurt al langer. :D
 
Lekker hoor
 
Zijn lekker h? die radijsjes zo :-D
 
Yummie, eend is echt top
 
Heerlijk!
 
Blijf me verbazen hier op 't forum. Radijsjes... wie had dat gedacht  :). Ziet er allemaal prima uit!
Grz.
 
Marcozld zei:
Blijf me verbazen hier op 't forum. Radijsjes... wie had dat gedacht  :). Ziet er allemaal prima uit!
Grz.

Radijsjes :-/ ?
't iid niet het eerste waar je aan denkt als je het hebt over bbq-en.
Toch ook maar eens proberen.
Bedankt voor het idee.
 
Hans zei:
Marcozld zei:
Blijf me verbazen hier op 't forum. Radijsjes... wie had dat gedacht  :). Ziet er allemaal prima uit!
Grz.

Radijsjes :-/ ?
't iid niet het eerste waar je aan denkt als je het hebt over bbq-en.
Toch ook maar eens proberen.
Bedankt voor het idee.

Dat is toch het mooie van het vak: nieuwe dingen ontdekken?
Natuurlijk ligt (bij ons hier iig) de nadruk op vlees, maar we vinden het hier geweldig om ons te laten verassen met gerechten waarbij je in eerste instantie je vraagtekens zet.

Aangezien de meeste mensen bbq-en beschouwen als een zomer-activiteit in de vorm van speklapjes en worstjes laten verbranden, kan ik er enorm van genieten om visite te verassen met een heerlijk low&slow gerecht gecombineerd met bijvoorbeeld deze radijsjes, en een voor en nagerecht vd q. Voor vele is het een openbaring wat er allemaal mogelijk is met de bbq, en vooral: hoe geweldig lekker het is.
Een kennis zei eens: "nu weet ik wat ik al die jaren gemist heb" en is meteen een weber kettle gaan halen  :D
 
Ridevi71 zei:
Hans zei:
Marcozld zei:
Blijf me verbazen hier op 't forum. Radijsjes... wie had dat gedacht  :). Ziet er allemaal prima uit!
Grz.

Radijsjes :-/ ?
't iid niet het eerste waar je aan denkt als je het hebt over bbq-en.
Toch ook maar eens proberen.
Bedankt voor het idee.

Dat is toch het mooie van het vak: nieuwe dingen ontdekken?
Natuurlijk ligt (bij ons hier iig) de nadruk op vlees, maar we vinden het hier geweldig om ons te laten verassen met gerechten waarbij je in eerste instantie je vraagtekens zet.

Aangezien de meeste mensen bbq-en beschouwen als een zomer-activiteit in de vorm van speklapjes en worstjes laten verbranden, kan ik er enorm van genieten om visite te verassen met een heerlijk low&slow gerecht gecombineerd met bijvoorbeeld deze radijsjes, en een voor en nagerecht vd q. Voor vele is het een openbaring wat er allemaal mogelijk is met de bbq, en vooral: hoe geweldig lekker het is.
Een kennis zei eens: "nu weet ik wat ik al die jaren gemist heb" en is meteen een weber kettle gaan halen  :D

Laatst als toetje de aloude Rolo banaan met klompje vanille ijs en scheutje rum tevoorschijn getoverd, was ook een succes bij de familie.
Omdat ik het ijs niet wilde laten smelten geen foto dus...... niet gemaakt.
Maar het was wel weer heel erg lekker als afsluiting van een heerlijke hap :D!


 
Hans zei:
Ridevi71 zei:
Hans zei:
Marcozld zei:
Blijf me verbazen hier op 't forum. Radijsjes... wie had dat gedacht  :). Ziet er allemaal prima uit!
Grz.

Radijsjes :-/ ?
't iid niet het eerste waar je aan denkt als je het hebt over bbq-en.
Toch ook maar eens proberen.
Bedankt voor het idee.

Dat is toch het mooie van het vak: nieuwe dingen ontdekken?
Natuurlijk ligt (bij ons hier iig) de nadruk op vlees, maar we vinden het hier geweldig om ons te laten verassen met gerechten waarbij je in eerste instantie je vraagtekens zet.

Aangezien de meeste mensen bbq-en beschouwen als een zomer-activiteit in de vorm van speklapjes en worstjes laten verbranden, kan ik er enorm van genieten om visite te verassen met een heerlijk low&slow gerecht gecombineerd met bijvoorbeeld deze radijsjes, en een voor en nagerecht vd q. Voor vele is het een openbaring wat er allemaal mogelijk is met de bbq, en vooral: hoe geweldig lekker het is.
Een kennis zei eens: "nu weet ik wat ik al die jaren gemist heb" en is meteen een weber kettle gaan halen  :D

Laatst als toetje de aloude Rolo banaan met klompje vanille ijs en scheutje rum tevoorschijn getoverd, was ook een succes bij de familie.
Omdat ik het ijs niet wilde laten smelten geen foto dus...... niet gemaakt.
Maar het was wel weer heel erg lekker als afsluiting van een heerlijke hap :D!

die rolo banaan....... die heb ik nou nog nooit gemaakt.  :blush:
toch maar eens gaan doen
 
Terug
Bovenaan Onderaan