BasBQ
Beef en Steak

Eendenborst met portsaus, hasselback aardappel en groene asperges

 
 
 
 

Laurens

Pitmaster
Berichten
899
Tweede pinksterdag, tijd voor een lekker maaltje van de Q.

Op het menu 2 mooie eendenborstjes met een portsaus (uiteraard zelfgemaakt, lag nog in de vriezer). Daarnaast nog lekker hasselback aardappels uit de skillet met een lekkere kruidenolie en gegrilde groene asperges, voorzien van dezelfde kruidenolie.

81CE8A05-0981-4785-B582-0C460A8B50E6.jpeg
9616C8FA-27EA-43E6-8F39-EA3C3A86E4A2.jpeg
D55EC2B2-B6F5-456D-B7C4-E3770EFC7FB0.jpeg
4E19EBEC-329B-41B6-9351-2FAE2238B90C.jpeg
 
Tot en met het sausje ziet het er perfect uit !
 
Ziet er een heerlijk maaltijd uit.
Moet ook nog eens eendenborst aanschaffen.
 
Ziet er heerlijk uit! 🤤 Wat grimlord zegt; ook eens eendenborst aanschaffen!
 
Dit ziet en lekker uit. Mooie combinatie. Had graag een vorkje meegeprikt. 😋
Zie dat bij jou het beter weer was dan hier. 🙃
Welke temperaturen heb je aangehouden. ?
 
Dit ziet en lekker uit. Mooie combinatie. Had graag een vorkje meegeprikt. 😋
Zie dat bij jou het beter weer was dan hier. 🙃
Welke temperaturen heb je aangehouden. ?
Precies toen ik naar buiten ging heeft het zonnetje even geschenen. De rest van de dag hier ook regen hoor. Ik was precies op tijd binnen 😉

Qua temperatuur heb ik zo’n 180-200 graden aangehouden, gemeten op het indirecte rooster. Is eigenlijk net niet warm genoeg voor het grillen van de eendenborst. Maar aangezien het gietijzeren rooster al ruim een uur lag op te warmen samen met de aardappels had ik toch een mooi grill streepje.
 
Heerlijk stukje eendenborst, ziet er goed uit. Daar mag je mij 's nachts voor wakker maken 🤤
lekkere bijgerechten ook! (y)
 
Jaaahh. Eendenborst. Wat Is dat toch lekker.
Ziet er geweldig lekker uit
 
Precies toen ik naar buiten ging heeft het zonnetje even geschenen. De rest van de dag hier ook regen hoor. Ik was precies op tijd binnen 😉

Qua temperatuur heb ik zo’n 180-200 graden aangehouden, gemeten op het indirecte rooster. Is eigenlijk net niet warm genoeg voor het grillen van de eendenborst. Maar aangezien het gietijzeren rooster al ruim een uur lag op te warmen samen met de aardappels had ik toch een mooi grill streepje.
Ik denk dat @Peter64 ook de kerntemperatuur van de Eend bedoelt, als ik zo naar het mooie rode kleurtje kijk tussen de 50 en 52 graden C.
Dat portsausje is dat een eigen creatie of niet, lijkt me heerlijk, wij hebben een eendenborst een aantal keer met rode wijnsaus gemaakt dat was ook erg lekker.
Ziet er allemaal lekker uit Laurens
 
Ik denk dat @Peter64 ook de kerntemperatuur van de Eend bedoelt, als ik zo naar het mooie rode kleurtje kijk tussen de 50 en 52 graden C.
Dat portsausje is dat een eigen creatie of niet, lijkt me heerlijk, wij hebben een eendenborst een aantal keer met rode wijnsaus gemaakt dat was ook erg lekker.
Ziet er allemaal lekker uit Laurens
Qua kern 52-54 aangehouden. Wij houden er wel van als het niet te ver door is.

De portsaus is eigenlijk super simpel:
  • 100 ml rode wijn
  • 100 ml rode port
  • 100 ml wildfond
  • 35 gram ontbijtkoek zonder korstjes

    Wijn, Port en fond inkoken tot de helft en dan de ontbijtkoek laten oplossen. Eventueel nog even met de mixer er door
 
Terug
Bovenaan Onderaan