BasBQ
Beef en Steak

Eend uit BGE (Peking-achtig) nu met foto`s

 
 

Jorre

Vuurmaker
Berichten
56
[size=14pt][size=12pt]Hele eend uit BGE, let op veel werk!

Hele eend gekocht bij de toko.








Een laten ontdooien in koelkast ca 1-1,5dagen en wassen.
In een pan op het gasstel 1 liter sinaasappelsap met 2 stukken gember in plakken, 2 Spaanse pepers, 3 eetlepels zout, 3 eetlepels Gula Djawa en flinke scheut rijstazijn aan dek ook brengen en 30min zachtjes doorkoken.

Als het geheel is afgekoeld een onderdompelen en aanvullen met koud water totdat hij geheel onderstaat.
Dit een nacht in de koelkast zetten.

7 uur voor grillen

Eend uit marinade halen en op een bierblik houder duwen. De eend overgieten met kokend water direct uit de waterkoker, hierdoor trekt het vel en vet strak waardoor een mooi eendje ontstaat.
Nu een glace maken: 4 eetlepels sojasaus, 4 eetlepels honing, 4 eetlepels chilisaus en een beetje water mengen.

De eend volledig droogmaken na het overgieten ook binnenin. De eend aan de binnenzijde insmeren met 2 eetlepels 5-kruidenpoeder gemengd met wat zout.
In de bierblikhouder een blikje zetten dat voor de helft gevuld is met sinaasappelsap. Hier duw je de eend weer op.
Op het aanrecht zetten met een ventilator erop en gedurende een paar uur zeer regelmatig insmeren met de glace.





BGE opstelling voor indirect grillen.

Voor het grillen:







Temperatuur ca 180grC kerntemp: 80grC



Na het grillen:







Het eindresultaat:




SUPER LEKKER, maar veel werk

 
Foto's??
 
foto  :D
 
Kijk met foto's ziet het er gelijk lekker uit! goed gelukt zo te zien.
 
Zeker aardig wat werk, maar ziet er super smakelijk uit!
 
Heerlijk
 
Super, al ben ik niet zo voor de eend, ziet er toch lekker uit!


Mrssimplelifeblog.wordpress.com
 
Mooi werk!
Ziet er lekker uit, ik had hem al op mijn lijstje, maar is nu naar boven doorgeschoven
 
Oeijoeijoei, ik kwijl spontaan op mijn toetsenbord. Peking-eend is zoooo lekker
 
Ik zie toch elke dag nieuwe dingen hier... top gedaan. Mooie foto's!
Grz.
 
Terug
Bovenaan Onderaan