BasBQ
Beef en Steak

Eend en wortel

 
 

KamadoRobert

Stoker
Berichten
354
Onverwachts droog en redelijk warm weer vanavond! Daarom de maaltijd maar op de kamado bereid.

Eend langzaam gerookt op 110 graden met eikenhout tot kern 50 graden.
Wortel voorgekookt 10 minuutjes, daarna gegrild met citroensap en sojasaus.
Eend nagegrild 1 minuut vleeskant, velkant iets langer.
De kikkererwten, normaliter ook gerookt op de kamado, moesten vanwege te weinig plek en tijd, uitwijken naar de pan.

Succes!!

Groeten van Robert

20200607_183116.jpg
20200607_184139.jpg


20200607_184444.jpg
 
Lekker hoor eend
Ook eens maken. Niet voor m’n vriendin, die vind eend niets. Helemaal niet meer nadat ze er een met de fiets heeft dorps gereden. Je leest het goed, op de fiets
 
Lekker hoor eend
Ook eens maken. Niet voor m’n vriendin, die vind eend niets. Helemaal niet meer nadat ze er een met de fiets heeft dorps gereden. Je leest het goed, op de fiets
Toch wel meegenomen naar huis?
#roadkill :D

Groeten van Robert
 
eendenborst is zoooooo lekker
hier ook al jaren een favoriet
 
Lekker hoor! Die worteltjes zien er ook erg smakelijk uit :)
 
Dat is een mooi bord met lekkers geworden, eend is heerlijk mits goed klaargemaakt anders vind ik het naar lever gaan smaken😖 deze eend ziet er fantastisch uit, precies zoals ik het wil😍
 
Dat is een mooi bord met lekkers geworden, eend is heerlijk mits goed klaargemaakt anders vind ik het naar lever gaan smaken😖 deze eend ziet er fantastisch uit, precies zoals ik het wil😍
Klopt helemaal, Jet. Te ver gegaarde eend smaakt inderdaad droog en naar lever. Deze was sappig en was verre van droog!

Groeten van Robert
 
Terug
Bovenaan Onderaan