BasBQ
Beef en Steak

Een zaterdag lekker knoeien

 

mvdslot

Vuurmaker
Berichten
80
Afgelopen week zagen de weersvoorspellingen er goed uit voor de zaterdag, maar deze werden minder minder en dus nat. Gelukkig viel de hoeveelheid regen mee dus gewoon lekker aan de slag gegaan.. de lunch en het middaghapje komen uit Smokey Goodness No Worries
De broodjes ook lekker zelf gemaakt en deze bevielen erg goed
Het avondmaal waren spareribs bereid volgens de easterwood methode met bbq rub en saus van noskos en zelf gemaakte naan,

Foto?s vertellen de rest

7fa4ee1ad3aefd31151b132e2f16afc9.jpg


39ec205aa5ea6a1bef282f12bd54b9bb.jpg


391ce17041c7500ae9a54a42b7b5eccf.jpg


47e53ea3adfb72e0f560586df225cca1.jpg


5e7afff771268120f5b8c2367c4898ad.jpg


3d471ba6c3168304a07e72cab931ee1b.jpg
 
Ziet er allemaal heerlijk uit!
 
Lekker maaltje.
Wat zit er allemaal op dat broodje?
Spareribs high en fast zijn top. Mag ik graag eten
 
Bram zei:
Lekker maaltje.
Wat zit er allemaal op dat broodje?
Spareribs high en fast zijn top. Mag ik graag eten

Op het broodje zit het volgende:
Vijgenjam
Cabernet uienen(gestoofde rode ui met rode wijn en grove mosterd)
Rucola
Kalfs ribeye(naar keuze.. bavette zal het ook goed doen)
Brie

Er zou ook nog waterkers op moeten maar dit lag hier nu niet in de schappen dus deze heb ik weggelaten




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
mvdslot zei:
Op het broodje zit het volgende:
Vijgenjam
Cabernet uienen(gestoofde rode ui met rode wijn en grove mosterd)
Rucola
Kalfs ribeye(naar keuze.. bavette zal het ook goed doen)
Brie

Zo dat is een best broodje. Dat zal prima vullen
Zijn allemaal lekkere ingredi?nten.
 
Goed bezig geweest. Ziet er smakelijk uit
 
Noem dat maar knoeien, het water loopt me in de mond.
 
Oh wat ziet dat er lekker uit. Dat moet een top zaterdag geweest zijn!
 
Niets mis mee!
 
Mooi knoeiwerk! ;) Altijd leuk om even wat gerechtjes uit te proberen.
 
Das lekker. Maar broodje zelf gemaakt, zeg je. Maar hoe krijg je die echt goed. Mij lukt het niet om ze voldoende luchtig te krijgen. Tips?
 
Caspar zei:
Das lekker. Maar broodje zelf gemaakt, zeg je. Maar hoe krijg je die echt goed. Mij lukt het niet om ze voldoende luchtig te krijgen. Tips?

Tja of ik het tips kan noemen weet ik niet maar zorg ervoor dat het deeg goed gerezen is, gist doe ik altijd eerst in een kommetje met het water en suiker zodat deze al gaat werken zeg maar en deze voeg dan bij het bloem gemengd met zout.. goed kneden is ook belangrijk, ik beschik zelf niet over een luxe keukenmachine dus doe dit altijd met de hand. Dan dek ik de kom af en laat ik het deeg reizen. Het deeg is nog wel plakkerig bij mij als ik broodjes maak.. met een beetje bloem aan de handen maak ik dan een klein bolletje wat ik op de bakplaat plaats. Daarna denk ik de bakplaat af en laat ik het weer reizen en pas daarna plaats ik ze in de oven nadat ik ze even ingesmeerd heb met wat ei

Ik hoop dat je hier wat mee kan.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Caspar zei:
Das lekker. Maar broodje zelf gemaakt, zeg je. Maar hoe krijg je die echt goed. Mij lukt het niet om ze voldoende luchtig te krijgen. Tips?
Goed kneden is ??n van de belangrijkste stappen. Hierdoor ontwikkelt het deeg voldoende sterkte om de door de gist geproduceerde gassen vast te houden. Wat uiteindelijk een luchtig brood geeft.

Daarnaast moet de gebruikte bloem ook geschikt zijn om deze sterkte te kunnen ontwikkelen. De meeste supermarkt bloem is niet heel geschikt om brood mee te bakken. Ik bestel altijd bij de zuidmolen. https://www.de-zuidmolen.nl/

Ik maak met heel veel tevredenheid gebruik van de recepten van Levine. Ze legt alles (incl. Kneden, vormen, etc.) heel goed uit. Haar basis tips vind je hier:

https://www.broodbakshop.nl/blog/een-cursus-brood-bakken-in-een-notendop.html

Op dezelfde website staan ook heel veel recepten. O.a. de Brioche broodjes die ik altijd voor pulled pork gebruik:

29baf1cbb5c65b41f50bb60e1781477c.jpg
795016d802496db55f54a5789e15a1a9.jpg


Verstuurd vanaf mijn MI 9 met Tapatalk

 
@wijmaar dat is een erg leuke site zeg die was ik nog niet tegen gekomen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
mvdslot zei:
@wijmaar dat is een erg leuke site zeg die was ik nog niet tegen gekomen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Leuk! Ik zag trouwens dat ik eigenlijk nog de verkeerde had gelinkt. Ik doelde op deze recepten:

https://uitdekeukenvanarden.blogspot.com/p/recepten-index.html?m=1

Verstuurd vanaf mijn MI 9 met Tapatalk

 
Terug
Bovenaan Onderaan