BasBQ
Beef en Steak

Een nieuwe plekje voor Joe de Kamado

Weer tijd voor een update.

Inmiddels hebben we licht in de tent en zelfs ook verwarming. Ik was eigenlijk opzoek naar gebruikte stalen elektriciteitpijp en lasdozen aan het zoeken. Maar dat was nog wel een uitdaging. Om op een ander idee te komen ben ik naar de bouwwinkel gegaan voor inspiratie. Zo kwam ik op het idee om de hostaliet buis en de oudewetse beugeltjes zwart te spuiten. En uiteindelijk was dat een goede keuze, het staat super gaaf. Zeker met de type hanglamp die we uitgezocht hebben. Het zijn industriële kappen met een verroeste afwerking. Aan de wand heb ik bully armaturen gemonteerd.
i1va5b1.jpg
lhpmgHL.jpg

qP6yyt8.jpg


Tevens gelijk maar even een 2 stuks wandcontactsdoos gemonteerd. Één voor gewoon verbruik en in bij het plafond voor de heater.
tVwrIKO.jpg


In de tuincentra hebben wat leuke dingen gekocht om het een en ander op te leuken. Zo wordt het zit gedeelte al een aardig leuk plekje. Het is nog even wachten op de nieuwe tuinset, die is pas 15 juli leverbaar. Duurt ff, maar dan komt er wel moois. We zijn uiteindelijk uitgekomen op een ovale tafel met super relaxte stoelen. We twijfelde even om toch nog voor een lounge set te gaan. Maar omdat wij eigenlijk leven aan een zittafel. In huis zitten we alleen op de bank om te Bingewatchen. Volgend jaar gaan de rest van de tuin aanpakken en dan willen we daar wel kijken voor een loungesetje.
6Vs0hQK.jpg
iPefmsB.jpg


Nu wordt het tijd om de andere kant van de overkapping aan te pakken. Als het meezit komt woensdag de levering hout voor de buitenkeuken.
De bedoeling is om een hoek te creëren. Waarin de Joe komt te staan in een verrijdbaar deel. Ik wil toch makkelijk buiten kunnen staan. En slechts met slecht weer droog kunnen staan. Daarnaast zal ik de keuken voorbereiden voor een Joe jr.
fLUpPYS.png

wKY9FO4.png
 
Weer tijd voor een update.

Inmiddels is het houtwerk geleverd voor de keuken, alsmede de tweede rij boeidelen.
Deze heb ik bij de buurman over de lengte door de zaagtafel gehaald. Vervolgens in de douglas olie gezet.
laOePv0.jpg
i7sqedq.jpg


Daarna begonnen met de buitenkeuken. Het hoek deel wel te verstaan. De balken 80x80 opmaat gemaakt. De balken zijn fijnbezaagd, deze heb ik enkel met grof schuurpapier behandeld. Vervolgens het frame in elkaar geschroefd met 5x120 schroeven. Op vier punten heb ik hoek ankers toegepast.
Q7zsnR7.jpg
l6ROff2.jpg

TdbcZLq.jpg
ui35GKD.jpg


Inmiddels waren de boeidelen ook 2x afgewerkt met de olie en bevestigd aan het dak.
ZkpvEOQ.jpg


Nadat het frame in de douglas olie is gezet heb ik de bevestigingsbalken voor de wandjes geplaatst, alsmede de plankdragers op vloer niveau.
eT0hV8N.jpg
8KvgHT3.jpg


Om een beeld te krijgen heb ik 3 reststukken blokhutprofielen tijdelijk erop gezet. Kan niet wachten tot het meubel klaar is.
mf8jXjD.jpg
CuDrz4E.jpg
 
Kleine update op de overkapping en keuken.
Doordat ik een koude brug heb gecreëerd, werd mij aangeraden om deze wel te ventileren. Hiervoor heb ik rvs roostertjes besteld en zwart gespoten. In het plafond 19mm gaten geboord, en de roosters geplaatst.
20210608_193819.jpg
20210608_193854.jpg


Verder heb ik niet veel tijd gehad, maar de frames voor de keuken zijn klaar. Volgende stap, alles dicht maken.
20210613_211004.jpg

20210613_211027.jpg
20210613_211034.jpg


Tot nu blij met de vorderingen. binnenkort weer een nieuwe update....
 
Waar heb je die ventilatie roostertjes vandaan als ik vragen mag?
 
Dat is een hele mooie overkapping geworden. Veel plezier ermee.
 
Voor de gene die het draadje nog volgen, hierbij weer een update van de keuken en de overkapping.

Ik ben bezig geweest om de wandjes te plaatsen in de frames.
Verplaatsbare unit voor de Joe Classic:
6lwiK48.jpg
A1JKlf4.jpg

s8Lb6Vk.jpg


Kastje voorbereid voor de Joe junior:
BqvFADO.jpg
CVblPPn.jpg

CVblPPn.jpg


Daarna de onerste legplanken erin gelegd en de versteviging voor de Joe gemaakt.
Ook de hulpbalkjes voor de wanden zwartgemaakt, de legplanken gemaakt en in de douglas olie gezet.
2dbnzgN.jpg
4HyybO1.jpg

iWsRHaJ.jpg
KolHhqN.jpg

J9NaKVL.jpg


Ook de overkapping verder aangekleed, de voorkant is voorzien van 2 mooie verandazeilen.
Speciaal gemaakt om in de dagmaat te kunnen monteren. Ziet er echt sjiek en cool uit...
k63UyLa.jpg

4hd7Q5B.jpg


En met de Joe buiten is het ook een mooi plaatje
keIBDVp.jpg
 
Ziet er goed en stevig uit
En lekker naar buiten te rijden 👍🏻
 
Werkelijk schitterend. Ik baal er stiekem wel een beetje van dat mijn tuin niet groot genoeg is om ook een hele overkapping te maken. Ik kook droog, maar ziet er zo gezellig uit als je er ook nog een zithoek in hebt.
 
Heel mooi gemaakt, mijn complimenten 👍

Alleen nog een vraagje over die verandazeilen, misschien wel een "hele blonde" vraag 🤔 maar ik zie aan de onderkant bij die zeilen best wel een drempel zitten, zit dat aan die zeilen vast of is dat een vaste drempel en moet je daar iedere keer je bbq overheen tillen/rijden en hoe werkt dat verandazeil verder, rol je dat op als een rolgordijn, werkt het als een soort vouwgordijn en als het dicht is hoe kan je er dan uit of in 🤔
 
Nou, we hebben de veranda zeilen aangepast. We wilden toch nog een middenrits. Zodat we doorgang kunnen maken, en in je eentje is 245cm niet op te rollen.

Qua buiten keuken zijn we weer een stapje verder. De deurtjes erin gezet. Niet geheel zoals ik het wilde. Plan was dat de deurtjes net als de zijkanten verdiept in het frame zouden komen. En per vak van de hoekframe 2 deurtjes. Maar ja, soms moet je erkennen dat je geen timmerman bent maar een vonkentrekker. Heb ik de "makkelijke" manier genomen.De frontjes gemaakt, grote scharnieren gehaald en schroeven maar. Onder de kamado heb ik een klapdeurtje gemaakt. Bedoeling is om in dat vak een standaard te maken voor de roosters en dergelijke.
gvZdMr8.jpg


Nu nog één legplank maken in het linker kastje. Had helaas verteld met de aantal balkjes. Daar er in de toekomst een Joe junior in komt wil ik deze ook stevig genoeg maken. Daarna kan ik de bladen gaan aanbrengen. Deze worden ook van douglas hout, welke ik waarschijnlijk matzwart ga schilderen.
 
Heel mooi gemaakt, mijn complimenten 👍

Alleen nog een vraagje over die verandazeilen, misschien wel een "hele blonde" vraag 🤔 maar ik zie aan de onderkant bij die zeilen best wel een drempel zitten, zit dat aan die zeilen vast of is dat een vaste drempel en moet je daar iedere keer je bbq overheen tillen/rijden en hoe werkt dat verandazeil verder, rol je dat op als een rolgordijn, werkt het als een soort vouwgordijn en als het dicht is hoe kan je er dan uit of in 🤔
Thanx!

Er zit geen drempel aan de zeilen. Dit zijn spatlappen voor de regen...
tdNOY0Q.jpg


Wij kunnen de zeilen aan de binnenkant oprollen.
s70FyXW.jpg


Wij hebben expres gekozen om de zeilen binnen te monteren. Dit vonden wij een mooier aangezicht dan aan de voorkant.
 
Erg mooi gemaakt! Complimenten, een heerlijke plek zo!

Mag ik je vragen waar je het zeil heb laten maken? Hoor graag!
 
Wow wat een plek! Daar gaan jullie veel plezier aan beleven. Heel mooi gemaakt allemaal!
 
Erg mooi gemaakt! Complimenten, een heerlijke plek zo!

Mag ik je vragen waar je het zeil heb laten maken? Hoor graag!
Deze hebben wij bij Zeilmakerij C. Witte besteld

We hebben voor hun gekozen omdat op de website een voorbeeld stond precies zoals wij het wilden hebben.
 
Nico bedankt voor de uitleg en extra foto's 👍 ik snap het nu helemaal 😃
 
Hier weer een update van mijn projectje.....

Inmiddels zijn de vlonderdelen in de olie gezet, dit ging nog redelijk snel en zien er nu mooi bankari roodachtig uit.

Ook de buitenkeuken is nu bruikbaar. Samen met de timmerman hebben we van douglas steigerplanken bladen gemaakt.
Deze zijn eerst weer door de vlaktebank gegaan. hierna zijn ze opmaat gezaagd en voegen ingefreest. In deze voegen hebben we lat ingelijmd, zodat de planken dus niet krom gaan trekken. Na het drogen van de lijm zijn ze door de diktebank gehaald.

38W9EvS.jpg
Pnof4bo.jpg

fxpT0wb.jpg


Na het vastzetten van de bladen werd het tijd om het gat te maken voor de Joe. Hiervoor de middenlijn uitgemeten, en met een latje een cirkel getekend. Met de deco uitgezaagd, Best goed gelukt.....

Wdjaz9N.jpg
fMwrHqL.jpg


Hierna de bladen in zwart geschilderd. Was wel ff een moment van oke, zal ik doen. Maar ben best blij met het resultaat.
Ook gelijk een plafond lamp gehaald met drie spots. Deze van de basisplaat gehaald en separaat opgehangen.
LDIxeVE.jpg
8cEoWDo.jpg


Het begint er aal op de lijken zoals ik het voor ogen had. Tevens wat wandrekjes gehaald en opgehangen. En inmidels is de nieuwe tuinset ook geleverd.
NHuqmUy.jpg


nSQcVXn.jpg
2V0TuzW.jpg


VnlnYM8.jpg


Dit was hem weer voor nu...
 
Terug
Bovenaan Onderaan