BasBQ
Beef en Steak

Een man alleen

 
 
 
 
 

Ridevi71

Forum Meubilair
Berichten
10.094
Af en toe ben je wel eens alleen. Je dochter naar muziek les, je vrouw nog niet thuis.
Dan ben je alleen.
Niet dat dat een probleem is. Integendeel.  B-)
Uitspraken als, wat eten we, wanneer eten we, wie kookt er, en niet te vergeten : lus ik nie, zijn dan niet aan de orde.
Ook de vaat en de boel opruimen is ineens geen probleem meer.

Want......... Een man denkt praktisch. En niet gehinderd door zijn huisgenoten DOET hij praktisch.

Vandaag had ik onverwacht zin in een beetje bbq. Hebben nog wat zelfgemaakte worstjes in de vriezer, dus perfect voor een man alleen.
Alleen worstjes kan wel natuurlijk, maar wat variatie Is gezonder zegt men.
Frietjes Is teveel gedoe, niet praktisch. Gekozen voor geroosterd volkorenbrood, lichtjes besmeerd met roomboter en een heel klein beetje mosterd. Wat fijngemalen Chili flakes voor een beetje pit erover.
Tja, dan de groenten........ Aha! Er zijn nog zongedroogde tomaatjes! Die kunnen er mooi naast.

Dan terug naar de bbq. De hele bbq aan voor 2 worstjes past niet in de praktische filosofie van de man alleen.
Alleen de starter wel. 2 handjes kooltjes erin, de fik erin, worstjes op spiesjes (minimale afwas=praktisch) erop en gaan!

Eindresultaat : heerlijk gegeten, minimale afwas en iedereen (ikzelf dus) luste het.
Top diner voor zo maar ff doordeweeks.

De pic's

Waar een oude bbq al niet goed voor is
Q3LdKB1.jpg


Kooltjes erin
nZplJV7.jpg


Lekker vuurtje
AOHOJpi.jpg


Worstjes erop
HXi7kC7.jpg


Gaat lekker
E1bDvVE.jpg


Lekker plankje
CLHC41c.jpg



Dank voor het kijken

Groeten Rick
 
Mooi gedaan, wie nu nog durft zeggen dat een man alleen zijn plan niet kan trekken lult uit zijn nek.
 
Hulde voor dit man moment, maar zou natuurlijk ook een vrouw moment kunnen zijn dat is echter hier niet aan de orde. ik noem het dan maar solo moment.
Geweldig verslag van een geweldige praktische BBQ.
 
Ewald zei:
Hulde voor dit man moment, maar zou natuurlijk ook een vrouw moment kunnen zijn dat is echter hier niet aan de orde. ik noem het dan maar solo moment.
Geweldig verslag van een geweldige praktische BBQ.

Tuurlijk. Vrouw /man maakt niets uit.
Maar de laatste keer dat ik naar de wc ging was ik nog een jongetje, dus vandaar een man  alleen  :)
 
Hahaha, creatief ook hoe je bbq?t!!
 
Mooi verhaal Rick, dank voor het delen!

Wat dronk die man daar dan eigenlijk bij?  :blush:
 
Mooi gedaan Rick =D> heb je die zongedroogde tomaatjes ook echt opgegeten of waren die voor de show :-?
 
Sander72 zei:
Mooi verhaal Rick, dank voor het delen!

Wat dronk die man daar dan eigenlijk bij?  :blush:

Hahaha. Een lekker pilsje van hertog jan
Smaakte goed. Lekker pils hebben die gasten
 
Jet zei:
Mooi gedaan Rick =D> heb je die zongedroogde tomaatjes ook echt opgegeten of waren die voor de show :-?

Alles op natuurlijk  :blush:
Plankje netjes leeg gegeten
 
Dat ziet er zeker goed uit zeg! Maar is die man alleen op dieet haha of heb je savonds stiekem de frituurpan aangezet  :p
 
Kijk dat spreekt mij aan, minimalistische aanpak. En echte BBQ met eigen worst. Lekker bordje hoor.
 
Ziet er lekker uit.
Verlies je niet veel vocht uit de worstjes met die pennen erdoor?
 
Mooi bedacht lekker simpel geen afwas en toch lekkere bbq  :)
 
Trouwens... op een stokkie!  B-)
 
Haha lekker bezig geweest! Scheelt idd een hoop afwas..

En Hertog Jan is wel een van de lekkerste van de normale pilsjes inderdaad ;)
 
En Hertog Jan is wel een van de lekkerste van de normale pilsjes inderdaad ;)
[/quote]

Smaken verschillen maar.........ben het helemaal met je eens. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan