BasBQ
Beef en Steak

een Belg !

BartG

Kooltjesharker
Berichten
120
Tja, in feite ben ik een man van weinig woorden, eerder daden.

40jaar, Belgi?, woonachtig op een boogscheut van Zeeuws-vlaanderen.

Na deze zomer tijdens de vakantie enkele boeken over roken, pekelen en worst maken gelezen te hebben en in contact geraakt met MrWateetons, volledig verslingerd geraakt.

In september gestart met een barbecook rookoven(tje), snel er zelf eentje gebouwd met een CSG van Dymbox.pl. De eerste zalmen en buikspekken waren een groot succes, thuis, familie en vrienden.
Enkel interesse in koudroken (voorlopig), waarom geen warmroken ? dat weet ik zelf niet

Met de feestdagen eens een verkenningstrip gedaan bij Vuur&Rook en smokey Christmas bij rookovens-online.nl. Veel idee?n kunnen opdoen. Toch een dagtrapje van 750 km voor me.

Ondertussen wat verder ingelezen, bevriend geraakt met een ambachtelijke slager in de buurt en heb nu ook het virus van het drogen te pakken. Heb binnenkort  1/4 mangalicavarken te pakken, ...

Binnenkort start ik mijn project om een droogkast te bouwen, maar eerst nog wat goed inlezen (voor wat je er over vind) en raad vragen.
 
Welkom!
 
hoi Bart,
welkom bij dit edele genootschap
 
Welkom bij de club
 
Top dat je er bent! De bourgondische impuls uit belgie zal onze hobby nog leuker maken 😉
 
Terug
Bovenaan Onderaan