BasBQ
Beef en Steak

Easterwood spare ribs

 
 

Lowietje72

Gemarineerd
Berichten
1.682
Je kent dat vast wel, die urge die zo maar opeens op kan komen zetten: Zin an ribs....... Zo erg dat het bijna een mantra wordt.

Enige remedie: maken die dingen! En snel!

Dan pak je het recept van Frits......anderhalf uur grillen en 15 minuutjes glazen.

De 'urge' was dit keer zo hoog/groot dat we geen rub from scratch gemaakt hebben, maar de pork rub van LetzQ.
a55281872f4834e535a024b7b6c75c1b.jpg


Snel in de rub en dan in de koeling.
05d25a1524229979d12106b8266bbed3.jpg


Veel te kort (recept heeft het over 6 uur) de rub in laten trekken (uurtje of 2). En in de tussentijd de bbq naar 175 graden gestookt (dome). Ribs erop en anderhalf uur niet kijken.
43432f0325a704bb101055d070e5bd4d.jpg


Glaze gemaakt (wel volgens recept + de sambal) met als bbq saus de saus van smokey village.
45565cdf673063aa9c7f44f5fa9c6c8c.jpg


Voor het mooie zit er in de glaze nu te veel suiker en die was dus ook enigszins verbrand. Gelukkig nog ruim binnen het toelaatbare.

Ribs van de Q en dive in.........
c65f086c2e8ac7f97dd882f7a6a3f3f0.jpg


Bedankt voor het kijken.
 
ziet er prima uit en supersnel zeg, maar zijn ze in die tijd helemaal gaar?
 
pieterb zei:
ziet er prima uit en supersnel zeg, maar zijn ze in die tijd helemaal gaar?

Yep, helemaal gaar. Met dit recept heeft Frits ook een bbq wedstrijd gewonnen. Check anders even zijn site: www.easterwoodbbq.nl
 
geweldig  , heb net gekeken op de link van Frits en dat ziet er super en snel uit, ik weet niet beter dan 3 2 1 methode, maar dit ga ik zeker uitproberen thx voor de tip
 
Dat is niet verbrand... diep door gekarameliseerd, klinkt veel sjieker!
 
De snelle ribs staan al een tijdje op de to do-lijst, en door deze foto's zijn ze direct met stip gestegen. Lekkerrrrr!
 
mrwolf zei:
De snelle ribs staan al een tijdje op de to do-lijst, en door deze foto's zijn ze direct met stip gestegen. Lekkerrrrr!

Zeker doen! De dames hier in huis vinden het resultaat met de homemade rub het lekkerste. Dus volgende keer pak ik het rub recept van Frits weer. Voor de glaze neem ik ook het recept van Frits maar dan met Stockyard Red Raspberry als basis....
 
Moet er wel bij zeggen dat de ribs van de Hanos met ketting zijn. Er zit dus iets meer vlees op. Waardoor ze ook mooi sappig blijven.
 
stuur maar op
 
Dit staat al een tijdje op de todo list maar het komt er nog steeds niet van. .Maar nu ik de plaatjes zie ga ik ze toch maar een stukje naar boven schuiven  .
 
Lust ik zeker!!
 
Heerlijke methode hoor, hier ook altijd easterwood ribs.
 
lekker hoor, niet naar kijken zij mijn vrouw vlak voor het eten ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan