BasBQ
Beef en Steak

Easterwood ribs op 47cm Weber

joethesmoker

Kooltjesharker
Berichten
111
Vanavond twee ribs van de makro in een rub gezet. Morgen voor het eerst ribs klaarmaken en wil in verband met tijd de easterwood methode doen.

Ik heb een 47cm Weber zonder aspan en wel met domethermometer, weet niet hoe dit model heet.

Hoe richt ik mijn BBQ in voor het beste resultaat? Als briketten gebruik ik Ecobrasa morgen.
 
Voor de Easterwood-ribs gewoon de kolen aan de ene, en de ribbels aan de andere kant.
Eventueel met een hitteschild ertussen van aluminiumfolie.

Maar het allerbelangrijkste is het klaarleggen van de camera!  :p

Succes morgen
 
Ceriel zei:
Voor de Easterwood-ribs gewoon de kolen aan de ene, en de ribbels aan de andere kant.
Eventueel met een hitteschild ertussen van aluminiumfolie.

Maar het allerbelangrijkste is het klaarleggen van de camera!  :p

Succes morgen

Ik voel een tegeltjes wijheid komen in dit draadje!
 
Zelf zou ik bij de Easterwood methode aan twee kanten kolen leggen met in het midden een bak met water of bier,  maar wie ben ik ;).
Op het grillrooster leg ik dan de spareribs indirect of zet ze rechtop in een grillrek.
Door aan twee kanten de kolen te leggen hoef je niet halverwege de spareribs om te draaien aangezien de hitte gelijkmatiger verdeeld wordt.
Als je de schuif beneden op een heel klein kiertje zet en de schuif boven helemaal open zal je zien dat de temperatuur goed gelijk blijft.

Succes
 
Frits zei:
Zelf zou ik bij de Easterwood methode aan twee kanten kolen leggen met in het midden een bak met water of bier,  maar wie ben ik ;).

Voor degenen die het niet weten. Frits is mr.Easterwood meneer in eigen persoon. Dus ik zou zijn advies opvolgen. Maar dat ben ik dan.... ;)
 
Frits +1  :blush: (past dit op een 47?)

Dominique zei:
Voor degenen die het niet weten. Frits is mr.Easterwood meneer in eigen persoon. Dus ik zou zijn advies opvolgen. Maar dat ben ik dan.... ;)

Sinds wanneer neem jij zomaar iets aan zonder weerwoord??  :p

 
Ceriel zei:
Frits +1  :blush: (past dit op een 47?)

Dominique zei:
Voor degenen die het niet weten. Frits is mr.Easterwood meneer in eigen persoon. Dus ik zou zijn advies opvolgen. Maar dat ben ik dan.... ;)

Sinds wanneer neem jij zomaar iets aan zonder weerwoord??  :p

Bijna nooit, tenzij het met overtuiging gebracht wordt, en ik onbekend ben met hetgeen me verteld wordt
( en ik heb toevallig vorige week voor het eerst de methode toegepast, dus vandaaroooo)  =))
 
Terug
Bovenaan Onderaan