Beef en Steak

Easterwood methode

Laugui

Tondelzoeker
Beste leden,

Ik heb 2 maal de easterwood geprobeerd, maar ik krijg de ribben niet zo mals. 1e keer zelf 2u ipv 1u30 laten roken. Maar toen redelijk taai. 2e maal 1u45. Maar met mijn prikker zat er beide kerel veel weerstand op. Ik las dat je eigenlijk bijna geen weerstand mag hebben. Ik vermoed dat deze sowieso minder mals zijn dan wanneer je de 321 methode gebruikt. Maar moet het bijna als boter zijn. Of zijn deze gewoon 'taaier'.
Beide kerel op 160 graden op rooster. En na het roken 20-25 nog met saus laten karameliseren.
Bedankt alvast voor de reacties.

Ik gebruik nagenoeg altijd de "Frits" Easterwood methode als ik ribs maak, maar ik marineer de ribben dan altijd.
321 methode worden ze als het goed is altijd zachter, mi. soms te zacht/mals.

Ik doe de Ribs op een temperatuurvan 130 graden C, (Frits 160 gr. C) leg de ribben op het rooster (indirect) en laat ze 2 uur en 40 min. garen. (Frits 1 uur en 30 min.)
Maak intussen de Glaze en leg er een mop/glaze kwastje bij.
Smeer na 2 uur en 40 min. (Frits 1 uur en 30 min.) de glaze op de ribben zodat ze lekker gaan glimmen (niet te zuinig), doe de deksel van de Barbecue dicht en laat de ribben 20-30 minuten. (Frits 15 min)liggen bij nog steeds 130 gr. C (Frits 160 gr. C) zodat de glaze lekker kan karamelliseren. Dan zijn ze klaar en kunnen ze van de Barbecue afgehaald worden, even een paar minuten laten rusten in de alu folie alvorens ze aan te snijden.

Terug
Bovenaan Onderaan