BasBQ
Beef en Steak

Early morning hangover brisket

 
 
 

patjebbq

Vuurmaker
Berichten
61
Vanochtend veeeeeel te vroeg begonnen aan een oefensessie Brisket

geprobeerd om rond 6 uur vanochtend te beginnen maar door een klein verjaardagsfeestje door gesnoozed naar 7 uiteindelijk lag onze 2.5 kilo flat erop

Vandaag gaat het ons voornamelijk om de nieuwe rub smaak dus waarschijnljjk ga ik halve wege de dag cheaten met temp en inpakken

Toch een paar foto, s tot nu toe om aan jullie te laten zien.

vavahu7a.jpg


muquhy2u.jpg


abatave6.jpg


dy2y7ury.jpg


Dome temp heb ik rond de 100 graden
Kern van het vlees 66 graden

Keep.you updated
 
Dat gaat helemaal goedkomen.

Alleen dat je zegt dat het cheaten is als je het vlees inpakt begrijp ik niet. Bij spareribs op de 3-2-1 methode pak je ook in en dat noemt niemand cheaten.
Door je vlees in te pakken verliest het minder vocht en blijft het malser, bij wedstrijden pakt 99,9 % van de teams het vlees in en dat noemen ze echt geen cheaten.

Een paar jaar geleden, toen we nog niet beter wisten, pakten we niet in. Nu ik het verschil in resultaat gezien heb pak ik altijd in.
 
Frits zei:
Dat gaat helemaal goedkomen.

Alleen dat je zegt dat het cheaten is als je het vlees inpakt begrijp ik niet. Bij spareribs op de 3-2-1 methode pak je ook in en dat noemt niemand cheaten.
Door je vlees in te pakken verliest het minder vocht en blijft het malser, bij wedstrijden pakt 99,9 % van de teams het vlees in en dat noemen ze echt geen cheaten.

Een paar jaar geleden, toen we nog niet beter wisten, pakten we niet in. Nu ik het verschil in resultaat gezien heb pak ik altijd in.

Hoi frits

Ook ik ben bekend met inpakken en het voordeel ervan.

Mijn cheat gaat waarschijnlijk bestaan uit het op het einde verhogen van de temperatuur. dus het rustig aan(slow) is er vandaag mogelijk niet bij.
Gaat mij om wat dingentjes uit te proberen.
zoals de smaak van onze rub,en injectie.
Je hebt helemaal gelijk dat inpakken geen cheat is. En dit een grote meerwaarde is voor het eindresultaat.
wij pakken onze brisket pp en ribs ook altijd in.

 
Gelukkig maar ;). In Texas is low en slow 150c dus ruimte genoeg zou ik zeggen.

Je zou de brisket rond twaalf uur kunnen inpakken en dan bij een temp van 120 C laten liggen dan schat ik dat hij er rond 1500h af mag.
 
Nice ! mooie Q ook  :D
 
Update van de brisket

Zitten op 68 graden

y3e4e6u9.jpg
 
laatste update brisket ligt nu in een warme fleece deken lekker een uur te rusten.

 
Hier wat foto's van de laatste uur .

2yqy3avy.jpg


azy4ume5.jpg


En nu even geduld
 
Eindresultaat

ze2epaba.jpg


mynequ4y.jpg


9y2uzaze.jpg


Tx voor het kijken:D
 
structor zei:
Zo die ziet er goed uit! En dan ook nog een koei verdienen!

edit: en ook nog de big three binnenharken, gefeliciteerd!

thx voor de koei  blijft een mooie hobby weer veel geleerd vandaag.
 
Terug
Bovenaan Onderaan