BasBQ
Beef en Steak

Dutch Oven voor Kamado Joe Junior

 
 

KamadoRobert

Stoker
Berichten
354
Voor mijn Kanado Joe Junior zoek ik een geschikte en passende Dutch Oven. Ik heb al gekeken naar de Windmill BBQ Pan met deksel, de 2L lijkt te passen maar over de 2,5l twijfel ik.

Zijn er Joe Junior gebruikers die ervaring hebben met een Dutch Oven? Welke gebruiken jullie?

Alvast bedankt voor de tips!

Groeten van Robert
 
Zelf geen JoeJunior.. maar hou je er rekening mee dat je m ook nog tussen de kolen kan zetten?
Misschien heb je dan een iets grotere keus omdat je dan niet zo in hoogte beperkt bent.

Ik heb 'm van Weber dus die gaat bij jou niet passen..
 
Zelf geen JoeJunior.. maar hou je er rekening mee dat je m ook nog tussen de kolen kan zetten?
Misschien heb je dan een iets grotere keus omdat je dan niet zo in hoogte beperkt bent.

Dat is inderdaad waar, daar had ik nog niet aan gedacht. Ook kan ik hem misschien op (het rek van)de platesetter plaatsen; scheelt ook weer wat cm.

Dank!

Groeten van Robert
 
Zal ik de maten ff voor je opmeten ?? :unsure: :unsure:
Ik heb een pan van 2,5 ltr van dwm, enkele maanden geleden gekocht bij Welkoop.
 
Zal ik de maten ff voor je opmeten ?? :unsure: :unsure:
Ik heb een pan van 2,5 ltr van dwm, enkele maanden geleden gekocht bij Welkoop.
Ja, graag! Dan weet ik waar ik aan toe ben.

Dank alvast!

Groeten van Robert
 
Meet hem mrg ff op.
 
Ha Robert,

Keteltje, 2,5 ltr

Hoogte met de knop en deksel erop; 150 mm
Hoogte deksel met knop; 45 mm
Hoogte ketel zonder deksel; 105 mm
Uitwendige diameter ketel; 220 mm
Grootste maat over de handvaten ; 29 cm

IMG_3774.jpg
IMG_3773.jpg
 
Ha Robert,

Keteltje, 2,5 ltr

Hoogte met de knop en deksel erop; 150 mm
Hoogte deksel met knop; 45 mm
Hoogte ketel zonder deksel; 105 mm
Uitwendige diameter ketel; 220 mm
Grootste maat over de handvaten ; 29 cm

Dank!! Ik ga meten!

Groeten van Robert
 
Ik zit ook aan een el fuego te denken. 5,6 liter. Enige waarom ik twijfel zijn de pootjes.. Zijn deze hinderlijk als je de pan op de bbq zet ?
Ik had hem op mijn Weber 57cm staan en met een beetje rommelen vallen alledrie de pootjes wel door het rooster heen. Echt handig is dat niet, maar ik ga ze er ook niet afslijpen, want bijslijpen lukt nooit meer ;)
 
Ik had hem op mijn Weber 57cm staan en met een beetje rommelen vallen alledrie de pootjes wel door het rooster heen. Echt handig is dat niet, maar ik ga ze er ook niet afslijpen, want bijslijpen lukt nooit meer ;)

Bedankt voor je reactie ! Ben er ook nog niet helemaal over uit. Is geen hoge prio op mijn lijstje, maar hij komt er zeker een keer !
 
Terug
Bovenaan Onderaan