BasBQ
Beef en Steak

Dutch oven set Makro

Ik ben al een tijdje aan het kijken om een keer een Dutch Oven aan te schaffen. Nu zag ik bij de Makro wat in de bbq folder staan, en vraag me af of iemand hier (positieve) ervaring mee heeft.
Als materiaal staat er 'ijzer', lijkt mij gietijzer?

Omdat er ook nog meerdere dingen bij zitten lijkt het me wel interessant om te kopen.

Ik hoor het graag!

https://www.makro.nl/cat/nl/products/product/9027668001001?utm_source=Lpage&utm_medium=content-text&utm_campaign=folder-bbq-03042020:per:pprom:all:noTrgt:date:03042020:Lpage:np&utm_content=th-dutch-oven-set-tuin-barbecue


Verstuurd vanaf mijn ASUS_Z01HDA met Tapatalk

 
Das een goeie tip. Niet duur en best wel compleet als ik dat zo zie...
 
Mooie set. Kan je toch geen bult aan vallen. En een DO van 4L kan toch behoorlijk wat in. Ik heb deze set al bij verschillende aanbieders gezien. Onder verschillende namen. En de mensen die ze kochten zijn er content mee.

Mijn DO van petromax FT6 vind ik voor alledaags gebruik behoorlijk groot. En wil er nu graag een klein model bij hebben. Een FT3 zonder pootjes lijkt me wel schattig.
 
 
 

vanburkenmark

Sprokkelaar
Berichten
49
Vandaag toch maar aangeschaft. Ziet er prima uit, zal het binnenkort seasonen.

Er is wel een probleem: de grillplaat is net een centimeter te breed om in mijn grill guru large te passen. Is het mogelijk om een stuk van het handvat af te slijpen? Of gaat dan de kwaliteit van het gietijzer te veel achteruit?
21cd8899765e577e43c02dea9546a6e4.jpg


Verstuurd vanaf mijn ASUS_Z01HDA met Tapatalk
 
Vandaag toch maar aangeschaft. Ziet er prima uit, zal het binnenkort seasonen.

Er is wel een probleem: de grillplaat is net een centimeter te breed om in mijn grill guru large te passen. Is het mogelijk om een stuk van het handvat af te slijpen? Of gaat dan de kwaliteit van het gietijzer te veel achteruit?
21cd8899765e577e43c02dea9546a6e4.jpg


Verstuurd vanaf mijn ASUS_Z01HDA met Tapatalk

Is de achterkant van de grillplaat een vlakke bakplaat?
 
Ja een kant is geribbeld de andere vlak.
 
  • Leuk
Waarderingen: Beun
Er is wel een probleem: de grillplaat is net een centimeter te breed om in mijn grill guru large te passen. Is het mogelijk om een stuk van het handvat af te slijpen? Of gaat dan de kwaliteit van het gietijzer te veel achteruit?
Wat is de lengte van het totale ding (incl handvatten)? Ben wel benieuwd of hij op mijn Q zou passen.

De Grill Guru is 46cm lees ik (roostermaat), maar een Bastard Large is 49, dus dat zou dan net wel óf net niet kunnen passen.
 
Vandaag toch maar aangeschaft. Ziet er prima uit, zal het binnenkort seasonen.

Er is wel een probleem: de grillplaat is net een centimeter te breed om in mijn grill guru large te passen. Is het mogelijk om een stuk van het handvat af te slijpen? Of gaat dan de kwaliteit van het gietijzer te veel achteruit?
21cd8899765e577e43c02dea9546a6e4.jpg


Verstuurd vanaf mijn ASUS_Z01HDA met Tapatalk
Volgens mij moet dat geen probleem zijn. Zaagkant even seasonen tegen roest. Of het hele setje even doen.

Mijn goedkope skillet (hanos) had het wel nodig.
 
Wat is de lengte van het totale ding (incl handvatten)? Ben wel benieuwd of hij op mijn Q zou passen.

De Grill Guru is 46cm lees ik (roostermaat), maar een Bastard Large is 49, dus dat zou dan net wel óf net niet kunnen passen.
Hij is 50,5 cm!

Ga zo handvat bijslijpen, hopelijk wordt het wat. De rest ligt nu op de bbq voor de eerste ronde.
cc3bd3ee95684d3ed8fb9a8a4b0b6be2.jpg


Verstuurd vanaf mijn ASUS_Z01HDA met Tapatalk
 
Wat is de lengte van het totale ding (incl handvatten)? Ben wel benieuwd of hij op mijn Q zou passen.

De Grill Guru is 46cm lees ik (roostermaat), maar een Bastard Large is 49, dus dat zou dan net wel óf net niet kunnen passen.
Grillplaat is 50,5 cm. Grill guru is dus wel iets breder dan 46 omdat je nog beetje ruimte naast het rooster overhoudt.

Heb de pannen geseasond, nu de plaat afslijpen. Hopelijk lukt het..

Verstuurd vanaf mijn ASUS_Z01HDA met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan