BasBQ
Beef en Steak

Dutch Oven set iemand ervaring?

dannycnl

Vuurmaker
Berichten
76
Beste mensen,

Ik wil graag meer dingen doen op de BBQ, eigenlijk wil ik in de zomer zoveel mogelijk eten klaar maken op de bbq.
Nu kan ik natuurlijk de GBS dingen van Weber kopen maar vind ze nogal aan de prijs.
Nu kwam ik deze set tegen op internet, ik wil graag brood bakken in een Dutch oven en andere dingen en zon grillpan lijkt me ook wel lekker om andere dingen op klaar te maken.
Zijn er toevallig mensen die ervaring hebben met deze set of is dit echt "rommel"
Waar ik naar opzoek ben is en misschien hebben jullie tips waar ik dit het beste kan kopen (misschien wel als set)

Een Dutch Oven, een grillplaat en een kleine steelpan.

https://www.vidaxl.nl/p/40829/dutch-oven-set-9-stuks?gclid=CN_Sisq3-8QCFW7KtAodm2cA8g
 
ziet er niet verkeerd uit, maar ik ken het verder niet
 
Hoi Danny,
Van gietijzer wordt niet echt rommel gemaakt... misschien niet erg mooi afgewerkt maar dat past prima bij het robuuste. Ik zie dat de deksel van de grote pan een rand heeft zodat je er ook voldoende kooltjes in/op kan leggen, dat heb je nodig voor brood. Het kleine pannetje heeft bijvoorbeeld een ander soort deksel, typisch voor sauzen. Ik vermoed dat je zelf nog wel echt even goed intensief moet gaan seasonen met Crisco, maar dat is juist leuk!
Hele mooie set en geweldige opberg kist. Ziet er heel mooi uit. Ik weet zeker dat iemand hier deze set al heeft, heb die wel eens voorbij zien komen. Ik heb deze set niet, maar kan je uit ervaring vertellen dat een DO gewoon ontzettend leuk en veelzijdig is! Voor dit bedrag kun je je geen buil vallen!
Veel plezier!
 
Thnx voor je reactie Sander, ik dacht misschien is het te mooi om waar te zijn.
Ik zat te kijken naar petromax dutch ovens, zag dat veel mensen deze al in de collectie hebben.
Maar als ik het goed heb moet je al het gietijzer seasonen toch (behalve van weber) dat is al helemaal ready to go toch?
 
Vrijwel al het gietijzer wordt pre-seasoned verkocht, de robuustheid van die seasoning is sterk uiteenlopend, maar vroeg of laat moet je het toch weer overdoen,
dat hoort bij het onderhoud en geeft een mooie band met je materiaal! ;)
Petromax en Qvist zijn vast wel beter maar ook duurder en zwaarder... moet je er voor over hebben, ik had dat.
Mocht je ook denken aan Petromax check dan de aanbieding van onze forumsponsor in het draadje van de maandelijkse foto-wedstrijd.
Het scheelt echt wel wat tientjes, maar dit materiaal heb je voor het leven dus wat maakt dan nog uit.
Bak eens een broodje in je DO op een mooie dag en je prijst je zo gelukkig met dit leven!  :)
 
Ik heb een DO in een kist en wat Sander al zegt gietijzer hoeft niet mooi afgewerkt te zijn. Goed seasonnen met crisco en je hebt er lang plezier van.
Ik heb een 6qt, maar de afmetingen die genoemd worden in de aanbieding zeggen mij niet zoveel.
Deze aanbieding is voor wat er allemaal bij zit erg mooi.
 
Ik heb deze set een paar maanden terug bij amazon.de gekocht, voor iets van 60 euro geloof ik. Tot nu toe eigenlijk alleen de DO 1x gebruikt, maar het voelt allemaal prima en degelijk aan hoor. Ik heb wel alles geseasoned met Crisco en de handvatten van de plaat afgeslepen zodat deze net in mijn kamado past.

Als je van plan bent om gietijzer te gaan gebruiken: kopen! :)

Edit: op amazon.de nu voor 70 euro incl. verzenden: http://amzn.to/1IPtDvL
 
Thanks mensen voor de reacties ik ga er nog eens aan nachtje over slapen, hehe.
Dat crisco kun je dat in een normale supermarkt ook kopen of bestellen jullie het via websites die er via google weer uit komen?
 
Crisco staat hier bij de Jumbo in het schap, veel toko's verkopen het ook, en andere buitenlandse winkels.
 
Wat laat, maar het is een prima set.
Geen topkwaliteit, maar niets op aan te merken.

De skillet is fijn, ik gebruik hem om mijn steaks binnen te bakken, maar ook op de Q voor van alles en de rest.
De DO is momenteel in gebruik als frituurpan ( week of 2 geleden beignets in gebakken ) dus die moet ik weer uitboenen ;)

Het afslijpen van de grillplaat, dat moet ik eens bekijken .... misschien kan ik dat ook wel eens doen, zodat het op mijn OTP past
 
Terug
Bovenaan Onderaan