BasBQ
Beef en Steak

Dutch oven in RVS houder Bastard

 
 
 

m.bouwens

Kooltjesharker
Berichten
200
Vandaag ging ik heerlijke massala kip maken in de dutch oven. Nadat ik de kolen had aangestoken en mijn rooster op de houder ging leggen, dacht ik opeens "he past mijn dutch oven niet gewoon in dat gat?". Dus ik proberen, en ja hoor het past. Geen idee of dit al algemeen bekend is, maar ik had het nog niet gezien, dus dacht ik plaats het even. Ik gebruik een the windmill 6Qt op mn Bastard large. Mijn dutch oven komt zo sneller op temperatuur vind ik.
c277d7b9564876224d4be983c718f8e5.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
 
Hele goede tip! Ik heb ook een Urban large en een wok die ik altijd op het rooster zet. Zou zomaar kunnen dat die ook lekker dicht bij het vuur gezet kan worden. En die Windmill sla ik even op, goed om te weten dat deze het goede maatje is als je hem lekker in de ring wil hangen :)
 
Hele goede tip! Ik heb ook een Urban large en een wok die ik altijd op het rooster zet. Zou zomaar kunnen dat die ook lekker dicht bij het vuur gezet kan worden. En die Windmill sla ik even op, goed om te weten dat deze het goede maatje is als je hem lekker in de ring wil hangen :)
Ja zou best kunnen dat, dat ook past! Goed idee

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
 
Ik heb zelf een petromax 6ft DO die past ook.
 
Ik heb zelf een petromax 6ft DO die past ook.

Ik heb een KJC1 en een Petromax 9ft. Afgelopen zaterdag de eerste keer gebruikt en ook ff geprobeerd, maar die onderzijde van de DO is net zo groot als de ring van die wokhouder en de kans op kantelen was daardoor groot. Heb ik weer pech :D
 
Heb al heel wat stoofpotjes gemaakt met mijn DO van De Windmill en het werkt perfect
 
Ik heb een KJC1 en een Petromax 9ft. Afgelopen zaterdag de eerste keer gebruikt en ook ff geprobeerd, maar die onderzijde van de DO is net zo groot als de ring van die wokhouder en de kans op kantelen was daardoor groot. Heb ik weer pech :D
Ik plaats deze altijd gewoon op het rooster. Roosters kun je zo hoog of lasf leggen als je zelf wilt
 
Ik plaats deze altijd gewoon op het rooster. Roosters kun je zo hoog of lasf leggen als je zelf wilt
Hey. Die ster kun je in de KJC met D&C ook op 2 niveau's zetten, maar idd met de rooster. Maar ik zag de 2 dingen toen en wilde het toch eens proberen :D Die ster is enkel goed voor als ik pizza's bak en een wok. Maar deze laatste heb ik nog niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan